Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Hei! Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan man skal gå fram når man skal slutte å amme.Jeg har bare ammet i 3 dager, men orker ikke mere. Det er det samme helvete som med siste baby, og det ble aldri bedre. Sluttet etter 2 mdn.Men nå har jeg jo skikkelig brystspreng, og klarer neste ikke tanken på å legge babyen til brystet en gang til. Men hvordan slutte så raskt som mulig? Vet det finnes medisin som stopper melkeproduksjon, men den får jeg jo ikke før over helgen i tilfelle. Føler meg litt desperat nå....!
BergensMamma18 Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Ett helvete her å.. pumper å pumper å gir på flaske men vet ikke hvor mye lenger jeg orker det.. men du kan jo prøve å håndmelke det værste av sprengen..
3-prinser Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Ta deg en tur i dusjen og håndmelk/stimuler brystene med varmt vann, bare for å lette litt på trykket. Da blir det verste av melkesprengen borte. Neste gang du kjenner spreng igjen så gjør det samme. Da burde ting regulere seg selv etterhvert. Så lenge ikke barnet dier så skal produksjonen avta av seg selv etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Prøv å hold ut litt til. Brystmelk er det beste for babyen din. For å fase ut produksjonen kan du amme til faste tider, feks trappe ned måltidene og erstatte dette med mme. Tar barnet flaske er jo dette lett, men gjør det ikke det har du jo ikke noe valg? Jeg faset ut ved nedtrapping. Produksjon og etterspørsel går jo hånd i hånd. Uansett, orker du ikke så orker du ikke - barnet får det nok bra uansett bare det får kroppskontakt og kjærlighet og NAN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå