Gå til innhold

Hjelp-Jeg klarer ikke å velge vogn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har jo ikke noe mer peil enn deg, men det jeg vet er at kombi er kjent for å være tunge.. duo vognene er kansje noe lettere.. for der følger sportsdelen med. den bytter du bare ut etterhvert. kombivogna så er jo sportvogna på mens du bruker dypvogna.

men u får begge vognene i en da også.. liker så godt den edge duo til emmaljunga.. har bare sett den på hjemme siden da.

Annonse

Hvis det var bugabooen du viste til så koster den (ikke jeans modellen) 7600kr på barnas hus mener jeg. Og den er verdt hver eneste krone. Om du bruker maxi cosi bilsete så kan man spytte 400kr i et adapter og sette bilsetet direkte i vognen. Så da slipper du faktisk vekke bebissen for å flytte han/henne over i en vogn :)

Og vinterhjul må man jo seff ha.

Og så mange lekre farger man kan velge mellom :D

Anbefaler deg å dra innom barnas hus eller en annen som har de og prøvekjøre en. Du blir forelsket med en gang :)

Jaaaa, det er så fiiin :) Jeg har det.. hihi

Om man har en bil med isofix (noen type kroker i baksetet) så kan man kjøpe base til bilsetet også. Så slipper man å plundre med belte og greier hver gang, bare klikke det på stenger. Jeg har nada peiling på bilteknisk, jeg er bare på babyteknisk *ler*

Bilsetet mitt er sort og vogna i sand :)

Vinterhjula er jo større og mer solide, men det er ikke "handlevognhjul" da. Enda en genial ting med cameleon er at du kan stille håndtaket slik at du triller bebiss enten mot deg eller fra deg. Så om du skal over grus så kan du jo snu håndtaket slik at "bakhjula" blir trillet først :)

Annonse

Jess, dvs du kan velge om du vil trille med de store fremme eller de små fremme :) Men det er jo enklere å treffe med store hjul først på grus.

Jeg synes ikke det er så veldig plagsomt å trille på grus og sand med de små nå lengre. Jeg har en venninne som har hatt vogna i ett år nå, så jeg har trillet den endel. Men det blir en liten vanesak på en måte :)

Er utrolig deilig med en vogn man ikke trenger å bruke to hender og alt av krefter for å få opp en kant.

kjøpte du noe ekstra tilbehør? har sånn pose i lammeskinn.. trenger vel ikke kjøpe ekstra pose da?

typen er skeptisk til de små hjula gitt.. han nekter på at det kan funke med små hjul. hverken foran eller bak :S

kansje de på barnas hus kan få overbevist han..

Få han til å testkjøre vogna. Jeg sa ingenting om den til min samboer før han fikk velge og sammenligne selv :)

Jeg har igrunn ikke kjøpt så mye annet enn å bestille vogna med vinterhjul og har bilsete +adapter i hus.

Vogna har ca 4 ukers leveringstid.

Jeg tror nok at lammeskinsposen din skal holde. Vogna er 5 punktsvogn, så om posen har 3 punkt må du enten få sydd på to eller bytte når du skal bruke sportsbagen :)

Men anbefaler virkelig at du tar med typen så han får prøvetrillet :) Og les på barnevognguiden eller hva det nå heter :)

Jeg hadde også bestemt meg for bugaboo, men jeg syne det faktum at den var så utrolig lav var et veldig minus, og jeg har store problemer å se at den kan være anbefalt av fysioterapeuter nettopp av den grunn.

Det andre problemet er at den bare tar vekt opp til 15 kg, det byr på et lite problem når barnet blir større synes jeg.

Jeg tror nok jeg kommer til å velge OTH, samme pris, like lett, men høyere og mer for pengene.

Jeg er 183cm høy, og synes ikke høyden på vogna er for lav til at jeg skal være konfortabel med å trille den. Man regulerer jo bare håndtaket i ønsket høyde, så selv om sittedelen er lavt nede så har ikke det noe å si for min del iallefall..

Grunnen til at jeg ikke har vurdert og aldri kommer til å velge en trehjuling er at jeg har sett en god del av disse ramle overende. Jeg driver butikk midt i en by, og ser flere ganger i uka at disse vognene tipper overende når de skal opp på et fortau. I tillegg er det flere og flere barnehager som nekter en å ha disse vognene der.

Smaken vil alltid være som baken. Det beste vil alltid være å oppsøke de som selger vognene å prøvekjøre dem. Men be om å få prøvekjøre opp og ned fortau etc også.

Når det gjelder at vognen bare holder 15kg så lurer jeg litt på hvor du har fått den meldingen?

Vognen har for det første 2 års garanti, man får kjøpt søskenbrett til vognen som tilleggsutstyr (tror ikke det er ment for de som får to på en gang), Det er anbefalt at man kan bruke vognen til man er 4 år, jeg har flere vennepar som har 3-åringer som fremdeles bruker den. Jeg tenker at disse treåringene er over 15kg.

Jeg tok feil, det er ikke opptil 15 kg, men 17 kilo i følge Bugagoo sine egne nettsider.

Misforstå meg rett, jeg har mest lyst på Bugabooen selv, men det jeg mener med at den er for lav er at bagen sitter altfor lavt, det er langt og ukomfortabelt for meg personlig å bøye meg så mye flere ganger om dagen.

Jeg liker OTH, men jeg sliter med at den er 3 hjul. Det at så mange tipper med den bekrefter bare mine mistanker. Men igjen, så er viktig for meg hvor høyt oppe bagdelen sitter og hvor lett den er å ta av På OTH er dette for meg ideelt.

Men, hvem vet, kanskje jeg velger Bugagoo allikevel, men jeg synes ikke den virker som den har så fantastisk god kvalitet som prisen bør tilsi. Plastikken på den virker skjør og det innrømmet selgeren på Babyhuset at mange klager på også, men som med mange vogner er det +/- med alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...