Gå til innhold

Amming, mensen og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 3 måneder siden, og har hele tiden fullammet sønnen min. Da han var 2 mnd gammel, fikk jeg tilbake mensen, den varte i 5 dager.. I følge syklusen så skulle jeg hatt mensen nå i disse dager, men den har ikke kommet.. Jeg og min samboer har hatt sex to ganger etter fødselen... Kan jeg være gravid igjen siden mensen ikke er kommet, eller er det vanlig at mensen er veldig ustabil i starten ??? Jeg fullammer !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ei på barselgruppa som opplevde akkurat dette! så ja, du har garantert hatt en eller to eggløsninger!

ta en test, du!

Skrevet

Jeg tok en test 2 dager før jeg ventet mensen pga det at jeg følte meg så uvel og rar i kroppen (følte det likedan med førstemann) Men testen viste DA at jeg ikke var gravid, men som det sto på pakken så er det best og måle etter at mann skulle hatt mensen, men jeg klarte bare ikke å vente.. Jeg er fortsatt rar og uvel i kroppen =P må nok ta en test til ja.....

Skrevet

Ei venninne av meg opplevde det samme som deg:)

De hadde sex to ganger etter fødselen, nå er hun 4 mnd på vei:)

Skrevet

uff, fikk dårlig samvittighet, var ikke meninga å skremme, altså!

mensen er også oftes litt ustabil i starten, så at den er litt sein, betyr ikke nødvendigvis at du er gravid,altså!!

men du bør bruke prevansjon, ja!

Skrevet

Huffhuff... Jeg får vel ta en test.. =P håper egentlig at jeg ikke er gravid for jeg hadde jo ønsket at det blei litt større mellomrom mellom første og andremann=P Men har det skjedd så har det skjedd =p babyen er uansett hjertelig velkommen =D hihi..

Skrevet

Det er også vanlig at mensen er ustabil i starten selv om du har hatt helt stabil syklus før.

Skrevet

Ja veit mann må bruke prev. men legen sa det var veldig liten sjans for å bli gravid i de 3 første månedene :P og den ene gangen brukte vi prev. så da er det bare en sjanse igjen :P hehe.. Så er jeg gravid så er vi bare veldig heldige/uheldige alt ettersom hvem som ser på det... Babyen er uansett hjertelig velkommen :D

Skrevet

Ja ok :) Vi får se da... Tar en test om mensen ikke kommer i de nærmeste dagene, også får vi se...

Skrevet

Jeg mente heller ikke å skremme deg.

Men du tar det jo med et smil, og det er jo bra.

Bra at babyen er velkommen også:)

Du får si som venninna mi: "vi vet hvertfall at jeg blir lett gravid!"

Skrevet

legen min sa at det var større sjanse for å bli gravid rett etter fødselen, selv om det nok ikke var fornuftig med veldig tette barn kroppsmessig.

hehe men jeg er i akkurat samme situasjon, høres faktisk ut som om jeg kunne skrevet det. fortell hva som skjer, jeg vet ikke om jeg skal ta en test til eller ikke...men mensen kan faktisk utebli helt når man fullammer sa også legen.

Skrevet

Ja, jeg har hørt begge deler, både ann mann har større sjans og mindre sjans, så mann kan bli forvirret av mindre :P

Jeg skal ta en test i morgen eller mandag, har ikke helt bestemt meg.

Vet at mensen kan utebli om mann fullammer, derfor synes jeg det var så rart at jeg fikk mensen igjen etter 2 mnd.. men vi får se da... Hvor lenge er det siden du fødte ???

Skrevet

hehe,jenter jenter,når skal dere lære ;)

Amming er IKKE et prevansjonsmiddel,det står jo overalt i alle salgs bøker,hefter og brosjyrer. Synes det var veldig rart at legen din sa at det var mindre sjans,jeg har hørt fra 2 leger at det ikke er tilfelle. Man er "lettmottagelig" de første 3 mnd etter fødselen sa de...

Jeg har et søskenbarn som har 2 gutter med 9 mnd og 25 dagers mellomrom, de er nå 3 og 4 år, og jeg vet ikke om noen som har så godt og trygt søskenforhold som de 2 har :) Å hun var alene fra hun var 4 mnd på vei med andremann :/ Å da mener jeg helt alene, faren er helt ute av bildet stort sett. Men hun sier i dag at hun er glad for at de er så tett.

Vi må få høre resultatet da,vi er spente :)

Skrevet

på 6 ukers etterkontrollen min så utrykket jeg for legen at jeg kunne tenkt meg å få begynt med prevansjonmiddel ganske snart, fordi vi hadde såvidt begynt å ha sex igjen (første gang etter fødselen var dagen før denne legetimen..). Jeg følte meg litt dum, for hun sa det at jeg trenger IKKE bekymre meg for at jeg blir gravid enda, for det var det VELDIG liten sjangse for! Men hun skulle jo selvfølgelig skrive ut prevasjon... men jeg behøvde ikke være bekymret!

Skrevet

Vet at amming ikke er ett prevansjonsmiddel =P Men tok bare sjansen =) Hadde jeg blitt gravid så hadde jeg blitt kjempeglad for det =) men tok en test i dag tidlig, og det sto IKKE GRAVID. Det var litt skuffende siden jeg hadde forberedt meg på at det kanskje var noe, men da får vi bare vente litt til, og være flinkere med bruk av prev. Men vi ønsker oss flere barn og tar det som det kommer..

Skrevet

"lille bebis & me"

Jeg fikk også høre dette :) derfor tenkte vi ikke så mye på det... Men men.. Nå er jeg ikke gravid da, så da får vi bare være flinkere med prev. framover :) så blir det vel en lillebror eller lillesøster om ett år eller to =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...