Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 15 mnd klør seg sånn i nesen og jeg begynner å lure på om det kan være alleregi. Skal prøve å få testet henne til uka, men om det er allergi, får hun noe medisin for det da når hun er så liten? Som sagt så ser det ut til å klø veldig i nesen hennes, men ikke noe utslett eller rennende øyne.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt erfaring: Jenta vår på 12 mnd har hatt mange tegn på pollenallergi:

- rennende nese siden mai (blankt snørr, ikke forkjølelsessnørr...)

- rennende øyne og puss i øynene

- kløe i øyne og nese

- stor forverring da vi flyttet fra nord til sør (mer pollen her)

- elendig søvn pga dette

Barnelegen mente dette var nok til å sette henne på allergimedisin (antihistamin som det heter). Det finnes mange forskjellige medisiner, hun får Zyrtec (flytende, gir på sprøyte morgen og kveld). Hun har blitt masse, masse bedre.

Vår barnelege sa at det ikke var så mye vits i å teste henne, fordi testing av sånne små gir så usikre svar. Hvis man får en positiv test, er det jo greit, men hvis testen er negativ, kan man ikke helt stole på det, fordi svarene ikke er sikre. Sikkert litt ulike meninger blant legene der.

Jeg vet ikke, men jeg ville tenkt: plager det henne at det klør i nesa? Sover hun dårlig og er utilpass? Hvis ikke, ville jeg ikke gjort noe med det. Man skal jo ikke gi medisin til sånne små uten grunn...

Skrevet

Gutten vår hadde lignende symptomer tidlligere i sommer, og vi var på apoteket og kjøpte saltvannsdråper for nese og øyne.

Damen på apoteket mente det var best å starte med det for å se om det ble bedre.

Vi dryppet ved behov, og kløen i nesen ble borte etter drypp (og puss).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...