<3 qleopatrice <3 Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Jeg lurer på om noen har fått veldig tette barn ved bruke amming som prevansjon? Vi har hoppet av i svingen de siste gangene og den ene gangen var det usikker om han rakk ut i tide. Babyen min er 5 uker og jeg fullammer. På apoteket sier de at man ikke kan ta angrepille når man ammer...
Shamandalie Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Amming er IKKE et sikkert prevansjonsmiddel!!!! Overhodet ikke!!! Jeg har 2 venninder som har veldig tette barn (den ene har 9 mnd og 25 dager mellom sine...) fordi de stolte på ammingen... Å hoppe av i svingen er jo heller ikke sikkert da... Bruk kondom (jeg vet,ikke gøy å leke i regnklær...) eller begynn å tenk på noe annet. Jeg har fått kobberspiral nå, 7 uker etter fødselen,og det fungerer kjempefint. Har ikke merket den i det hele tatt,bortsett fra at det frister mer med sex nå som vi ikke trenger den h****** gummien,hehehe
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Mener det står i Gro Nylanders bok at fullamming er 99% sikkert som prevansjonsmiddel.
frk Nilsen Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Amming er ca 70% sikkert i følge min fastlege, og med alle historiene om "uhell" pga stolte på ammingen velger jeg å stole på henne. Jeg fikk minipille allerede ved 6ukerskontroll. Husk at eggløsning kommer ca 14d før mensen, er det ganske utrygt i og med at du ikke vet hverken når eggløsning eller mens kommer for første gang etter en fødsel.
shimonie Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 legen min ga meg jo ppiller ved 6 ukerskontrollen. det er jo fordi det ikke er sikkert selv om man fullammer. rart Gro Nylander sier det... ho burde jo vite bedre. hehe
<3 qleopatrice <3 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2008 Takk for svar! Jeg skal begynne på minipille ved 6 ukers kontroll. Vi vil ha en tredjemann en gang men ikke så fort... satser på at det er gått bra denne gang
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Mener det sto i en bok at det skal være ganske sikkert hvis man fullammer og ikke har hatt noen form for blødning etter renselsen. Men jeg hadde ikke tatt sjansen på det.
Bergene Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Ifølge Gro Nylander er amming som prevansjon like sikkert som spiral hvis disse tre punktene er oppfylt: - Man har ikke får igjen mensturasjonen - Babyen er mindre enn 6 mnd. - Man fullammer, dvs. ikke mer enn 6 t mellom hver amming. Amming er ikke sikker prevansjon uten at man følger dette nøye!
shimonie Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 ville aldri turt å bare stolt på fullamming uansett jeg da men. man kan få eggløsning før man får mensen vettu... og da kan man fint bli gravid også... de sa forøvrig på hs at man ikke burde satse på den fullamminga,det var noe de trodde var sikker prevansjon før i tida...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå