Gå til innhold

Noen her som har erfaring med vann fødsel?

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å prøve å føde i badekar denne gangen. Har hørt mye positivt om det. Men er litt usikker på om det hjelper mot smertene,eller om det bare er avslappende? Kan man få noe annet i tillegg mens man sitter der? foreksempel lystgass? Vil gjerne høre hva dere mener?

Fortsetter under...

Jeg fødte ikke i vann, men var i badekar før fødsel. Klart, det varme vannet lindret jo litt, men jeg hadde så varmt vann i at både jeg og riene ble sløvet ned, så etter en stund gikk jeg opp av karet, hehe.. :)

Men hadde jeg kunnet født der hadde det kanskje vært noe annet. Tror ikke de vil ha vannfødsler ved mitt sykehus....

Lystgass vet jeg ikke om du kan få, ikke ved mitt sykehus tror jeg, med mindre de har noe mobilt opplegg. Men Det bør vel gis i nærheten av et uttrekk, så ikke alle de andre blir "gasset" også :) Uttrekkene er jo ikke så lette å flytte på akkurat.....

Jeg har selv lyst til å føde i vann. Om du kan få lystgass eller ikke kommer ann på hvilket sykehus du skal føde på. Jeg skal føde på Riksen og der er det rett og slett ikke lagt opp Lystgass i veggen. (Det var opprinnelg ikke noe mulighet for å føde i vann der - så i fjor gjode de om en tomannsstue til en fødestue med badekar. - Og der var det selvsagt ikke opplegg for lystgass fra før og det ble ikke budsjettert med å legge opp til det ifølge jordmor. Noe de syntes var veldig dumt). Men det er ingenting i veien for å få lystgass mens man ligger i kar om det da er lagt opp lystgass i rommet. Føder man i vann mister man muligheten til epidural og spinal som er gis forbundet med strøm... På riksen kan de da tilby akupunktur og steriltvannspapler som eneste smertelindring - i tillegg til selve det varme vannet i seg selv da som jordmoren der mente ga god smertelindring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...