2trollunger Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Har dere prøvd å svøpe babyen? Vi ble vist dette på sykehuset, og hun sover stort sett natten gjennom. I begynnelsen syns jeg det så litt grusomt ut, og la henne bare vanlig. Men så fort hun sovna "skvatt" hun, og mororefleksen vekka henne.. Om og om igjen.. Ble desperat tilslutt og var klar for å prøve "alt". Og svøping funker kjempebra!! (For oss..) Bruker et tynt teppe, bretter ned hjørnet der hodet er, og legger henne oppå. Svøper en arm av gangen, og lar beina være fri. Hun blir lagt våken ned i senga, og jeg svøper henne der. Jeg kunne ønske vi prøvde dette på storesøsteren hennes.. Nå sover vi mellom 6 til 12(!) timer i strekk hver natt, og våkner uthvilt! Trodde ikke det var mulig med en liten baby i huset.. Lykke til!
2trollunger Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. juli 2008 På tide å skifte nicket mitt kanskje..
AS og lillemor=) Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Hei=) Svøper som i å " wrape" ungen inn?=)
Erisa* Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 De første ukene likte Althea også godt å ligge godt innpakket. Hun lå i vår seng de første 6 ukene, men det var mest fordi jeg ville ha henne der. Det gikk helt fint å begynne å legge henne i egen seng (fra ca 2 mnd). så ikke fortvil dere som samsover (og ikke røyker) - hvis du føler det er best for deg og barnet den første tiden, så følg hjertet, ikke alle strenge råd du kan lese over alt. Ligg ved siden av babyen din og pass på henne. Hvis du bare slutter i tide, så går det helt fint. Nå blir faktisk tuppa irritert hvis hun ikke blir lagt tilbake i egen seng etter amming om natta! Hun er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå