Gå til innhold

Tisselaken til babyseng..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha tisselaken i babysenga?hadde ikke dette til dattra mi sist,og det var heller ikke nødvendig..Venter en gutt nå,trengst det mer da kanskje..?:)Men viktigst,hvor kjøper jeg dette??:)

Skrevet

Aner ikke hvor nødvendig det er, men har kjøpt et par stykker.

Kjøpte de på KID til 99,-

Skrevet

jeg har ogs¨å kjøpt på KID. tror det er bra å ha både i vogn og sengen..

Skrevet

Blir mye mindre vasking hvis uhellet først er ute! Jysk har også, 2 str men husker ikke hva de kostet.

Skrevet

Moren min kjøpte et til meg...

Det sto ingenting på pakka, hvordan bruker man de?

Flaut men føler meg grønn på det.. he he..

Er det bare engangs liksom?

den jeg fikk hadde en plastikk side og en "håndkle" side.. hvem side skal ned mot madrassen?

Skrevet

plastsiden skal ned . også legger man vanlig laken oppå.

Veldig greit i tilfelle uhellet er ute / bleien ligger skjevt eller noe - da slepper man at madrassen blir våt .

Det er gjerne ikke så ofte det skjer med bittesmå babyer . Men jeg beg. å bruke det i sengen til gutten vår da han var ca 1/2 år.

Har det enda - og har reddet madrassen mange ganger !

Skrevet

vaskes i maskin

Skrevet

Jeg fikk også av moren min. Men glemte å spørre henne om hvilken side man skal ha opp.... Hun ba meg legge tisselaken i barnesengen, egen seng og i barnevognen!

Skrevet

Jeg har aldri brukt tisselaken til mine nyfødte, synes rett og slett ikke det er nødvendig før de blir større.

Jeg sverger til et godt, tovet ullteppe under lakenet.Det er overhodet ikke klamt, er varmt og godt å ligge på:)

Skrevet

Hvis dere skal ha tisselaken ikke kjøp de helt billigste... I såfall prøv å ligg på de selv! Mange tisselaken blir VELDIG klamme, som å ligge på plastikk (som er det du gjør). Har en søster med sterk epilepsi og det ble prøvd ut mange tisselaken i huset hos oss før vi fant noen som var greie å ligge på! På hansen og dysvik har de noen som er helt ok, men tror ikke de finnes i barnestørrelser, så mamma skulle klippe opp å sy slik at det passet til senga.

Men som moni-65 sier et godt tovet ullteppe gjør jobben hvis det ikke er store mengder som kommer (det veit man jo nesten ikke før ungen kommer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...