AndreVonDrei Skrevet 11. juli 2008 #1 Del Skrevet 11. juli 2008 Lurte bare på om ikke det er på tide å innse at dette med anonymforumet overhode ikke fungerer. Misforstå meg riktig -det er fælt så underholdende med diverse tråder og utviklingene av de så lenge anonymknappen er tilgjengelig, men var det ikke bedre at kranglefantene ble på krangleforumet? Om ikke annet for å skåne de stakkars, uskyldige som forviller seg inn på anonymforumet uten å vite at de går inn i løvens hule? Det er jo verre tilstander der enn det var på krangle, jo! "Problemet" er jo overhode ikke løst, men bare forflyttet. I tillegg er det vel ikke sannsynlig at det blir noe mindre av det så lenge anonymforumet blir delt av både dib og bim? Så lenge det var på krangle, kunne man i alle fall forberede seg på hva som kom, men når folk går inn å stiller et spørsmål som de føler er flaut eller vanskelig -og dermed bruker forumet sånn det var tenkt, så blir jo annet hvert menneske "slaktet". Enten får man fjerne hele knappen eller gå tilbake til sånn det var før, syntes nå jeg... Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #2 Del Skrevet 11. juli 2008 Synd å si det, men jeg støtter denne. Var i utgangspunktet veldig glad da siden ble opprettet, men det tar jo bare helt av. Ingen er seriøse, og når man prøver å være det, blir man bare sablet rett ned med en haug frekke svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg er også enig. Få heller delt krangle MED anonymknapp og 2 anonymforum, ett for bim og ett for dib. Det tror jeg hadde gjort susen... Ett eller annet buder gjøres, for som AndreVonDrei sier anonym-forumet har tatt helt av og er virkelig løvens hule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 12. juli 2008 #4 Del Skrevet 12. juli 2008 Veldig enig.....i alt bortsett fra at det burde være et anonymforym hver for dib og bim. Blir det brukt som meningen var, og slik det ble gjort helt i starten er det akkurat passe aktivitet der når det deles mellom de to forumene. Anonymforumet som det er i dag er en vits og burde heller fjernes framfor at kranglerene skal få fortsette å ødelegge det. Jeg ser bare to mulige løsninger på problemer deres. 1 - Sett inn anonymknappen på krangle igjen og vær ultrastrenge på anonymforum som dere i utgangspunktet lovet ELLER 2 - Fjern anomymknappen på alle forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #5 Del Skrevet 12. juli 2008 Syntes anonymforum er real artig jeg da=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderator Hannah Skrevet 12. juli 2008 #6 Del Skrevet 12. juli 2008 Problemet er ikke hvorvidt vi har anonymknapp på det ene eller det andre forumet, problemet er at vi har noen brukere som bevisst velger å sabotere og ikke vise normal respekt og folkeskikk i forhold til andre mennesker. Hva som er den beste løsningen gitt at vi har disse brukerne, kan det være delte meninger om. Det vil uansett ikke bli gjort endringer nå i ferietiden; det tidligste tidspunktet vi vil vurdere å gjøre endringer er i slutten av august, (og det er ikke sikkert at vi kommer til å gjøre endringer. ) Fortsatt god sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreVonDrei Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 12. juli 2008 "Problemet er ikke hvorvidt vi har anonymknapp på det ene eller det andre forumet, problemet er at vi har noen brukere som bevisst velger å sabotere og ikke vise normal respekt og folkeskikk i forhold til andre mennesker." Nemlig! Så er det ikke da bedre å holde disse på krangle? Siden dere tydeligvis ikke har noen mulighet til å "kvitte" dere med disse brukerne? Kan ikke akkurat si at jeg har det reneste melet i posen, selvom jeg ikke selv syntes jeg har vært direkte ufin;-), men til og med jeg syntes anonymforumet er ganske så ille! Mener selvfølgelig ikke at dere skulle gjøre noe med det akkurat nå på stående fot, men det hadde jo vært fint med en pekepinn på hva dere tenker om det, for jeg kan vanskelig se for meg at dere klapper hverandre på skuldra og sier "way to go, anonymforumet har blitt en suksess!" ;-) ? Er det ikke bare å innrømme blemma, move on og gå tilbake til de gode, gamle dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderator Hannah Skrevet 12. juli 2008 #8 Del Skrevet 12. juli 2008 Anonymknappen ble fjernet på krangle som følge av et ønske fra kranglerne selv. Det skulle gjøre at det ble slutt på personhetsen. I stedet har vi sett at de som før primært har brukt krangle i tillegg har begynt å bruke anonymforumet, og således vært med på å ødelegge dette. Det høres imidlertid til historien at anonymforumet ikke var så mye i bruk før vi fjernet anonymknappen på krangle, så vi har vel verken oppnådd eller tapt så mye. Mitt personlige synspunkt er at vi skal fortsette som nå, men endre headingen på anonymforumet slik at det tydeligere fremgår hva vi ønsker dette forumet skal brukes til, og så forsøke å slette med hard hånd der inne. Temaet vil bli tatt opp til drøfting i redaksjonen etter ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #9 Del Skrevet 12. juli 2008 Hehe, hvis du tenker deg hvor mange som er innom her i løpet av et døgn, så tror jeg det er en vanskelig oppgave å få alle til å være og skrive som enkelte ønsker. Selv har jeg mer eller mindre ikke hetset enkeltbrukere, men heller tatt for meg større gruppe, at en del går 5 på dumme tråder eller provoserende tråder er egentlig ikke min bekymring og enkelte tråder som jeg har lagt ut har også hatt en del tilbakesvar over lengere perioder. Så jeg annser at de enkelte som kanskje kan være litt på kanten i skrivemåten bidrar en del på en fin måte, nettopp å holde koken i gang her=) Ha en fortryllende sommer modde=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #10 Del Skrevet 13. juli 2008 For å rette på deg Hannah, så var det faktisk ikke noe anonym forum før anonymknappen forsvant fra krangle. Og det var turbotrollet som ønsket dette forumet. Så du behøver ikke å komme med at det var liten aktivitet der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 13. juli 2008 #11 Del Skrevet 13. juli 2008 Moderator Hannah: Anonymforumet var kanskje ikke det meste aktive forumet før anonymknappen forsvant på krangle, men det er det to viktige grunner til: - Siden var helt ny, og det tar litt før alle er klar over den. - Det tok mange uker før den kom opp på listen over forum til venstre her, den var derfor vanskelig å komme til eller oppdage.. Jeg var en av de som flere ganger sa at det ikke var så dumt å teste å fjerne anonymknappen på krangle som et prøveprosjekt. Jeg er også en av de som kan innrømme en feil....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderator Hannah Skrevet 13. juli 2008 #12 Del Skrevet 13. juli 2008 Anonymforumet hadde vært der noen uker før endringene ble gjort på krangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreVonDrei Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 13. juli 2008 Dette med at anonymforumet var der, men ikke sto i menyen o.l er vel strengt tatt flisespikkeri, og jeg er enig i at kranglerne nok tyr ril stedet der det er anonymknapp. Tror nok de fleste kranglerne kan si seg enig i at det å fjerne annie gjorde det mye kjedeligere der inne, men alikevel står jeg fast ved at dere hadde gjort det mye enklere for dere selv ¨å gå tilbake til sånn det var før, MEN å opprettholde anonymforumet alikevel. Eller er det sånn at dere nettopp gjør det enklere for dere selv ved kun å måtte følge med på ett forum? Men, men nå har jeg prøvd... Ser jo at dette som var tenkt som et prøveprosjekt antagelig har kommet for å bli, så får man vel bare venne seg til det nye da, og sukke litt for seg selv når man tenker på gamledager ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderator Hannah Skrevet 13. juli 2008 #14 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg synes du glemmer hvor mange som pleide å klage over aktiviteten på krangle, og hvordan det hele tiden har vært en tendens til at der hvor det er mulig å signere anonymt der tilltater folk seg å si akkurat det de måtte ønske - enten uten å ta hensyn til andre eller fordi de nettopp ønsker å provosere andre. Jeg synes det er trist at det ikke ser ut til å være mulig å la voksne mennesker få anledning til å drøfte sensitive temaer helt anonymt uten at de samtidig risikerer å bli utsatt for mye usaklig drittslenging og latterliggjøring. Vi har noen få brukere som står for mye over halvparten av alt tullet. Dersom disse verstingene ville skjerpe seg, så ville miljøet her inne kunne blitt vesentlig bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreVonDrei Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 14. juli 2008 Dersom atte, hvisom atte.... "Jeg synes du glemmer hvor mange som pleide å klage over aktiviteten på krangle, og hvordan det hele tiden har vært en tendens til at der hvor det er mulig å signere anonymt der tilltater folk seg å si akkurat det de måtte ønske - enten uten å ta hensyn til andre eller fordi de nettopp ønsker å provosere andre." Neida, jeg har ikke glemt dette, men det virker som om de fleste har biti ordene i seg og ser at underholdningsverdien av disse (annie) var høyere enn antatt på krangle. Siden det nettopp var krangle også, var jo takhøyden litt høyere i forhold til hvor langt diskusjonene ble dratt. Syntes ikke det samme bør gjelde på et anonymforum. Personhetsen er det så som så med, syntes jeg, for hvis man går ut med alt og ingenting om seg selv på et forum på denne måte, oppfordrer til tilnærmet ulovligheter og kommer med rimelig drøye uttalelser, så får man det man ber om, spør du meg...Igjen fordi det er et krangleforum. Noe annet når sånt noe skjedde på 1.tri f.eks. Jeg tror nok mange -som deg- kunne ønske ting hadde vært anderledes, men som sagt tidligere, hvis dere insisterer på å ha anonymknapp og har ingen mulighet til å kvitte dere med "verstingene", er det ikke da bedre å tilrettelegge best mulig slik at disse oppholder seg på et forum som gir en indikasjon på hva de andre brukerne begir seg ut på, i stedet for å sitte å ønske seg en masse ting som vanskelig lar seg gjøres i realiteten? Jeg tror med hånden på hjertet at disse kranglerne hadde holdt seg på nettopp krangle hvis det hadde vært samme aktiviteten som før -og dermed kunne kanskje anonymforumet hatt en reell sjanse. Syntes også du ser bort i fra en vesentlig ting, og det er at nå har jo både kranglere fra Bim og Dib kommet sammen og dermed doblet ammunisjonen ;-). Men på en annen side....Jeg vet jo ikke hvem som gjemmer seg bak denne anonymknappen, så det kan jo være at det er tre-fire stykker som holder hele koken i gang, for alt jeg vet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreVonDrei Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 18. juli 2008 Etter dette kjøret med tillab er det vel grunn til bekymring eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå