Gå til innhold

Erfaring med norsk/engelsk skole (for barn) i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leker med tanken (om jeg kommer inn på skole) på å ta et tredje år i utlandet (London) om noen år, da mest sannsynlig 2012/2013.

Da skal datteren min begynne i fjerde klasse. Finnes det noen muligheter for at hun kan gå fjerde året på en norsk eller engelsk skole i London? Er det noe problem, eller er det sånn som går greit?

Sønnen min skal ikke begynne på norsk skole før skoleåret etter, og da er jo vi i så fall hjemme igjen. Men er det noe alternativer for ham også?

Jeg kommer jo da til å gå på skole på dagen, så han må jo være et sted, hehe:-)

Takker for svar.

Skrevet

Dytter denne opp, jeg:-)

Skrevet

Jeg vet det finnes en norsk skole i Wimbledon. Den er kjent for å være meget bra!

Skrevet

Tusen takk for tips!!

Men er det sånn at det går an å gå ett år på skole der?

Altså at hun går 4. klasse der mens hun går de andre årene her hjemme?

Skrevet

Tusen takk for hjelp, snupp:-)

Skrevet

I England finner du den norske skolen i Wimbledon, rett ved London. (Gjorde i hvertfall det da jeg bodde der i '99) Det er ikke noe problem å få barna inn på skole der, så lenge du er norsk, hvertfall. :) Og de har også skole-tilbud for minstemann. I England begynner jo barna på "skole" når de er 4. Det er et stort norsk miljø i Wimbledon-området, da det er der de fleste barnefamiliene bor, pga. skolen.

Lykke til med spennende planer! :)

Skrevet

Det var et oppslag om skolen i Aftenposten for et par år tilbake. Fikk masse skryt.

Og ja, tror fint det går an å gå bare ett år der. F. eks går ofte diplomatbarn på denne skolen, og de er der gjerne kun få år (ofte 4 tror jeg).

Skrevet

Takk for svar!!

Hvordan kommer de inn da? Søker man på noe vis?

Hvis jeg vil ha dem inn 2012/2013, når skal jeg ta kontakt da? På våren 2012?

Jeg har lest masse om skolen nå, og det virker jo helt perfekt.

Jeg håper jeg får realisert disse drømmene altså. Nå er det bare å krysse fingrene for at jeg kommer inn på skole:-)

Skrevet

Vet ikke hvordan søknadsprosessen er, men ring dem og hør? ;) Sikkert lurt å ta kontakt med dem i god tid, sånn at du har alt klart før du flytter. Og det går fint an å gå der kun for et år. En kollega av meg hadde sønnen sin der i et år bare, siden prosjektet vi jobbet med der borte var 1-årig. Håper det ordner seg med skole og sånn for deg, og at dere kommer dere til London! En fantastisk by, og jeg savner den sånn... :)

Skrevet

Tusen takk, det håper jeg også:-)

Jeg har i tillegg en søster som bor i London, så det hadde vært utrolig gøy om jeg hadde fått det til.

Planen er at jeg skal gå skole i to år, og så jobbe i to år og spare alt jeg kan på de årene, sånn at ett år i London ikke blir noe problem.

*drømme*

Skrevet

Den skolen det snakkes om over her, har jeg også hørt masse om. Den er visstnok veldig bra! :o)

Hva slags skole skal du gå i London, da? :)

Skrevet

St. Martins College of Art i så fall;-)

3. året etter to år grafisk design:-)

Skrevet

Barn lærer fort og jeg tror det kunne vært et stort pluss for barna dine å gå på en vanlig offentlig skole. Blir de også stødig i språket.

Skrevet

Ja jeg har tenkt på det også. Men det spørs om det er like enkelt siden det bare er et år.

Og de har noen engelsktimer i uken på den norske skolen. Men det jeg syns er den største fordelen, er at de følger norsk læreplan.

Skrevet

Flytta mye i oppveksten på grunn av faren min sin jobb og jeg gikk på skoler i tilsammen 4 verdensdeler. Jeg var ikke helt stødig i engelsk før jeg flytta til amerika som 6 åring, men det kom fort det. Gikk på skole i asia som var på nasjonalspråket og samme med skolen i midtøsten, ellers gikk jeg bare på en god del engelsk internasjonale skoler. Alt funka bra og jeg lærte mye av det.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar:-)

Det er ikke alltid like lett å vite hva man skal velge når det gjelder sånne ting. Nå er jo ikke dette før tidligst om fire år, men syns det er greit å finne ut av ting, og planlegge litt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...