Gå til innhold

når visste dere at dere var gravid igjen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle vordende mødre.

jeg er ei jente på 20 år med en liten gutt på 1 og et halvt år, og trur nå at jeg er gravid igjen.

er ganske sikker på at jeg er gravid igjen, kjenner det på kroppen og vet at det er så godt som 100 % sikkert.

men graviditetstesten vil ikke vise positiv.

er det noen av dere som kan hjelpe meg litt og fortelle når dere visste at dere var gravid igjen?

tusen takk på forhånd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testa negativt både med barn nr 2 og 3, men leverte då urinprøve på legesenteret og fekk bekrefta det der. Eg var og sikker på at eg måtte vere gravid. No med nr 3 tok eg først heimetast (rett nok ein billegversjon kjøpt på nettet.), då den var negativ- tissa eg på eit glas og køyrde rett på legesenteret. Der fekk eg positiv test.

Var då ca ei veke forsinka med mens. Amma minstemann endå- så eg kjente ikkje ømme bryst eller andre symptom. Hadde eigentleg ingen andre teikn enn forsinka mens og magekjensle på at det var slik det var. (endå eg framleis ikkje forstår korleis det har gått til. Vi har nytta kondom i "usikre" perioder- men eggløysing er nok ikkje lett å forutsjå...:-)

Lykke til med testen. Håpar du får "rett" svar:-)

Skrevet

skjønt det med en gang,ca 1 uke før mens...kjennt det på kroppen bare.positiv test 2 dager etter forventet mens med alle mine

Skrevet

Både kroppen og tester kan la seg lure.... Jeg er 9 uker gravid med nr 3 og denne gangen tok det litt tid før vi ble gravide. Da mensen var 5 dager forsinket i mars, var jeg overbevist om at jeg var gravid, selv om testen var negativ. Jeg hadde "alle" tegnene fra ømme bryster til småkvalm på morgenen......men det var nok bare ønsket som var større enn realiteten, for på den 6. dagen så kom mensen!

Da mensen igjen uteble i juni og testen igjen var negativ, hadde jeg ingen symtomer på at jeg var gravid, så denne gangen skulle jeg ikke la meg lure!! Men etter en uke fant jeg ut at jeg kanskje skulle ta en test til - og den var positiv! Så nå gleder vi oss omsider til nr 3 som ser dagens lys i februar :-)

Skrevet

første ganga var jeg 9 uker testa positivt

andre gang 11 uker testa positivt

og 3 gang bare 4 uker testa positivt

Skrevet

Begge gangene fikk jeg positiv test da jeg var 4 uker på vei, og begge gangene viste den andre streken seg først etter flere timer. Første gangen tenkte jeg ikke mer over det og kastet testen, men da mensen fremdeles ikke var kommet to dager senere, tok jeg test igjen. Den var positiv, ja! Så denne gangen skjønte jeg at jeg var gravid, selv om det står på pakningen at man ikke kan stole på resultatet etter 5 min. Bare tull, spør du meg! Et godt råd er å spare på testen. Legg den vekk en stund og så se på den en gang til. Har det kommet en svak strek, ville jeg ha testet på ny etter 48 timer.

I tillegg har jeg også hatt en sterk følelse av at noe ikke stemmer helt. Første gangen hadde jeg faktisk en drøm, der jeg sa til meg selv om igjen og om igjen at jeg var gravid! Kanskje litt tullete, vil noen si, men det var som om kroppen min ville fortelle meg det! Denne gangen gikk jeg og kjente på symptomene allerede etter to uker. Er hypokonder, så jeg går alltid rundt og innbiller meg at jeg har kreft eller noe annet livstruende, men denne gangen var det annerledes.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...