Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 I noen bleier oppdager jeg at det er spor av blod, jeg leste at det mest sannsynlig var rifter som kunne gjør det.( selv på babyer) Jeg har slått meg til ro med det, men så plutselig ble jeg redd for om det var noe jeg burde gått til legen med. Noen andre som har erfaring med dette?
kitty08 Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Ikke annet enn at du sikkert bør dra til legen. Jeg hadde ei jente med diare, og da sa HS at jeg bare kunne vente det ut, så lenge det ikke var blod i avføringen. Så ta en telefon for sikkerhets skyld, du.
Maaaren Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Den eldste gutten min slet mye med hard mage,og hadde pga det blod i avføringen.Men vi gikk til fysioterapaut da han var 3 og det hjalp,ikke hatt problemer med det siden og sov faktisk bedre om nettene også da =) Men hvis ikke babyen din er noe hard i magen,og har normal konsistens på avføringen,så kan du kanskje høre med legen.Om det ikke er noe,så har du ihvertfall fått avklart det! =) Jeg skjønner godt at du blir litt redd,vi er jo så glad i disse vidunderene våre =)
mammasøreide Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Da min sønn var 6 uker fant jeg ofte blod i avføringen. Var til barnelege to ganger uten at det gjorde meg klokere. Fikk bare beskjed om å følge med på bleiene og allmenntilstanden. Gutten min hadde opp til 8 bæsje-bleier for døgnet. Fant blod ca 8 ganger frem til han var 4 mnd. Dette stresset meg hver gang men han er nå10 mnd og i fin form.
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2008 Takk for svar. Da skal jeg følge med på bleiene, allmentilstanden så tar jeg en tur på helsestasjonen på mandag. Det skal nevnes at hun er i ellers fin form, som legger på seg og vokser, og jeg merker jo at hun utvikler som hun skal. smiler og pludrer. Er foresten 8 uker.
anneli84 Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 sønnen til venninna mi hadde blod i avførningen, og etter utallige legebesøk og sykehusinnleggelser fant de ut at det var salmonella... så hadde sjekket det opp..
Contura Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Blod i avføringen skal alltid sjekkes opp av lege. Legen på legevakten sa at de alltid behandlet det som øyeblikkelig hjelp når det var friskt blod i avføringen - det kan ha mange årsaker, og noen av dem alvorlige, som feks. invaginasjon (en del av tarmen trekker seg inn i seg selv omtrent som en vrengt sokk og begynner å tære på seg selv) Vår sånn på nå 6 uker har nettopp vært innlagt på sykehus pga. blod i avføringen. Det viste seg at han ikke tåler melkeproteiner og hadde fått betennelse i tarmen. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite - er du bekymret så sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå