Gå til innhold

gurimalla!!! vi skal ha twins!

catine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig ul idag pga at vi har hatt prøverør, og der viste de oss 2 bankende hjerter!!

Helt fantastisk!!

men samtidig begynner jeg å bli litt nervøs for dette..., mange sier jo at det er så mange komplikasjoner..

Kan dere erfarne fortelle meg "alt" ?? Hvor kan jeg lese? andre steder på nettet? bøker?

Nå er jeg uke 6, er ganske så uvel om dagene, utrolig sliten og føler meg tom for energi.

Jeg har jogget tidligere og også litt i svangerskapet, er det noe jeg kan fortsette med eller bør jeg la være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med to små i magen! :)

Husker godt den dagen eg fikk samme beskjed. Det var 14. mars og da var eg 9 uker på vei. Var inne på tidlig UL pga at vi har gått på hormonkur for å få det til.

No har eg under 100 dager igjen til fødsel, og eg gleder meg sånn til å få hilse på dei to små! :)

Var sjøl ganske uvel fram til veke 12. Var kvalm nesten heile dagen. Kasta aldri opp, men å gå kvalm heile dagen er ikkje kjekt... :(

Trøtt og sliten vart eg egentlig ikkje før rundt uke 15. Greidde å gå fram til veke 20, men da innsåg eg at eg måtte sjukmelde meg. Fikk 50% sjukmelding fram til ferien, og no når eg er ferdig med den skal eg vere 100% sjukmeldt fram til fødsel.

Eg anbefaler deg egentlig å sjå rundt på tidligere innlegg her inne på forumet, står mye interessant her!

I tillegg er Tvillingforumet Dobbel Glede å anbefale (tvillingforum.com)

Angående joggingen er eg usikker, der bør noen andre svare :)

Skrevet

GRATULERER!! Vi er så heldige. Jeg har ca 7 uker igjen til jeg blir satt igang - hvis ikke naturen ordner det tidligere. Jeg har vært superfrisk hele tiden... ikke hatt en kvalm dag, eller noe. Jeg visste ikke at jeg var gravid med tvillinger før ordinær ultralyd i uke 18. Og denne dagen dro jeg rett fra en dobbeltime på treningssenter til ul-timen. Jordmor fortalte at det er litt andre spilleregler med to i magen - og at jeg ikke trengte å kjøre treningen min riktig så hardt. Gåturer, så lenge jeg orket det, var godt nok. Tror ikke det kommer så mye an på hvor sprek eller sterk man er - men hvor mye livmorhalsen din kan tåle. Og det er veldigf individuelt. Det blir fortere litt vekt inni der med to. For min del ble det de påfølgende ukene noen "vondter" som begrenset min fysiske aktivitet. Og bittesmå gåturer har i det hele tatt vært nok for meg i ettertid. Vi får ta treningen når knøttene har kommet til verden ;-)

Du skal hvile deg mye!! Lytt til kroppen, som du ellers ville gjort.

En bok som er morsom å lese er "Tvillinger" -av Joan Tønder Grønning. Ellers er det bare å følge med på trådene her inne. Du får høre mange jenters erfaringer - og mange nyttige tips.

Kos deg med den fantastiske følelsen det er å vente på 2 små

Skrevet

Når det gjelder bøker... :)

Har sjøl lest en god del i boka "Tvillinger 0-10 år" (den norske versjonen).

Synes den boka er veldig bra, har lest mye interessant :)

Skrevet

Gratulerer med 2 i magen:) det er fantastisk.

Jeg er nå i uke 35 og har også blitt gravid med IVF så da har vi jo vært gjennom en lang prosess for å komme dit vi er i dag.

Jeg ble i uke 6/7 utrolig kvalm og gitt ned 5 kg til uke 20 da dette gikk over, så jeg var mye sykemeldt i denne perioden.

Har hatt et tøft svangerskap med de 2 jentene der inne har alltid hatt det godt, fordi om jeg har slitt under svangerskapet:)

Jeg trente mye før jeg ble gravid, men siden jeg ble så kvalm og måtte ha medikamenter for å få i meg væske og mat, og jeg fikk stor blødning i uke 10 og 12, noe som gikk veldig bra, men kom av at morkaken til tvilling 1 låg over livmor munnen, så det er ting som kan skje, men det har gått kjempe bra for meg, som nå er fødeklar:)

Så jeg tror jeg ville lyttet til kroppen din, gått mer turer enn å jogge og ikke tatt i for hardt og om du blir dårlig pga enkelte ting undervei, så ikke pres deg, så går det kjempe bra med 2 der inne.

Jeg ble fult sykemeldt i uke 15, men normalt er fra uke 22-27, men det finner du ut med legen din, men ta hensyn til deg og de 2 der inne er mitt råd.

Jeg tror det er derfor det har gått så godt med meg er at jeg har tatt hensyn til meg selv og ikke prest meg.

Har liksom ikke fått mine 2 jenter inn der med en omgang i høyet, så har virkelig tatt hensyn til kroppen min, og ikke gjort noe som kan få dette til å gå gale og det tror jeg er viktig.

Mange gode råd her inne, så bare sprø om det er noe.

lykke til:)

Skrevet

Hei!

Gratulerer så mye med to små:))))

Selv er jeg tvillingmamma til en jente og gutt på 1 år. Husker godt beskjeden vi fikk på den ordinære ultralyden i uke 19. Vi skulle ha tvillinger. Kom som et sjokk på oss også, men så går sjokket over i en utrolig glede. Jeg hadde et tøft sv.skap med svangersk.forgiftning. Barna måtte forløses med keisersnitt i uke 33. De var da 1790 og 2150 gr store. Alt gikk bare fint. Jeg ble tidlig sykmeldt p.g.a.ryggvondt. Gikk til manuellterapeut og ble bra. Ble sykmeldt for fullt i uke 28 p.g.a.kort livmorhals. Ble sengeliggende. Måtte holde meg mest mulig i ro. Jeg ble dårligere etter barna kom til. Da blomstret svangersk.forgiftninga opp. Hadde masse vann i kroppen til og med i lungene. Måtte få vanndrivende på sykehuset for å få bort vannet. Et halvt år etter fødselen ble jeg bra. Da hadde forgiftninga forlatt kroppen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...