Gå til innhold

2,5 år, null intresse for bleieslutt....skal vi prøve likevell??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 2,5.

Nekter å sitte på potta.

Nekter å sitte på do.

Nekter å gå uten bleie.

Skal vi alikevel tvinge henne til å prøve?

Men seriøst så tenker jeg at vi tar det neste sommer, når hun er 3,5..............for hun er ikke klar nå, hun blånekter jo.-.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på dette. Min er litt over 2 år, og nekter å sitte på potte eller doen. Sier aldri fra om at han må eller har gjort i bleien. Har egentlig liten tro på å true og tvinge han. Virker som han bare ikke er klar, så jeg bare ser det an foreløpig.

Skrevet

Min er 2 år og 8 mnd, og viser null interesse for bleieslutt. Vi snakker en del om det, og jeg spør ofte om han vil sitte på do, men tvinger han ikke. Det tror jeg vil virke mot sin hensikt.

Bare ta det med ro, snakk om det men ikke tving gjennom noe som ikke faller seg naturlig. Det vil nok komme!

=)

Skrevet

Min er 23 mnd og syntes do og potte var stas en stund. Men nå har han ikke tid til slikt. Han vil leke og sier nei når jeg ser at han skal bæsje eller om vi skal skifte bæsjebleie. Han sier æsj når han bæsjer og er fullt klar over hva som skjer, men nå er det bare protester når jeg spør om vi skal gå på do. Gleder meg til han har mer språk.

Men, ved mye annet bruker vi vill begeistring og applaus som oppmuntring (f.eks for å få han til å spise kjøtt og fisk). Det funker. Får prøve det på potten også. Bare dumt vi må gå så langt i huset for å nå doen,

Skrevet

jeg hadde ikke brydd meg med det...

jeg hadde tenkt å vente til neste sommer men så plutselig så sluttet hun på dagen..hehe.. har på seg bleie på natten da... hun er 2 år og 2 mnd...

så kan jo hende det skjer like raskt hos dere..

Skrevet

Jeg har lært av erfaring at de små kan snu på dagen omtrent når det gjelder viljen til å slutte med bleie. Storebroren her i huset viste null interesse, og jeg stressa ikke med det. Men vi snakket alltid positivt om det å gå på do, og lovte han en "bæsjepakke" første gang han klarte å bæsje på do. Plutselig en dag bestemte han seg selv for å slutte, og da var han 2 år og 9 mnd. Da gikk det helt smertefritt og uten uhell.

Skrevet

dattern min er nettopp blitt tre og har innmari lyst til å slutte..

hun bestemte seg for at den dagen hun fylte tre da skulle hun bare gå med truse..

men, hun er ikke klar.. kjenner ikke når hun må på do ennå, tisser og bæsjer på seg..

så vi stresser det ikke.. hun får prøve uten bleie når hun vil det, men vi presser henne ikke..

hun blir klar etterhvert..

storebror sluttet sommeren han fylte tre, storesøster var klar fra hun var to

Skrevet

Jeg er litt for en slags mild "tvang", jeg da :) Tror ikke min jente hadde kommet på dette med do av seg selv, for å si det sånn. Har "mast" litt på henne, prøvd veldig å motivere med div. virkemidler (klistremerker, godteri, jubelbrus og skryt, fortellinger om kompisene hennes som har sluttet osv)... Har belønnet i det små til å begynne med, bare det å sitte 2 sek på potte har blitt godt belønnet, har tatt oss god tid, men som sagt "presset litt på". Og det har gått strålende!! Hun har vært tørr fra 2 år og 8 mnd.

Til å begynne med ville hun ingenting, men nå er det veldig stas med dobesøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...