Gå til innhold

å gå fra 2 dupper til 1...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det tidlig å gjøre når de er 1 år.

virker veldig trøtt på dagen, og sovner med en gang begge duppene. sover noen ganger så lenge at jeg må vekke han.

men han har begynt å tulle på kvelden, våkner etter en liten stund og skriker og hyler. eller så vil han ikke sovne til å begynne med.

vet ikke hva jeg skal gjøre. han er så avhengig av å sove skikkelig på dagen, blir fort veldig grinete. vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.

hvordan har dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk over til én dupp for en måndes tid siden. Han sov ca kl ti og ca kl tre (hvis jeg ikke husker feil..) før det.

For å forskyve den første duppen måtte vi gjøre noe morsomt! :)

Vi var ute å lekte, stort sett, og fikk skjøvet leggingen til ca halv tolv.

Til og begynne med sov han ikke så lenge, men nå kan han sove borti to timer eller mer (sjelden mer).

Han ble jo fryktelig trøtt på ettermiddagen/kvelden, men det måtte bare bli sånn. En tur ut hjelper da og :)

Før vi begynte med bare én dupp, passa vi på at han ikke sov etter klokken fire. Det hjalp litt på nattesøvnen.

Skrevet

Hei!

Vi har tvillinger på 1 år som har hatt 3 dupper på dagen-helt til nå. De skal begynne i bhg i aug, og vi har begynt å kutte ut etterm.duppen. Nå sover de en dupp i 9-tida. Sover da 1-2t. Sover som regel i vogna når vi går tur i 13-14 tida. Da sover de max 1t. Legger seg for kvelden kl.19.00.Hvis de sovner tidligere i vogna hender det at de får en dupp i 15-tida, men det er den vi prøver å kutte ut nå. Den ene tvillingen vår er helt rar på kvelden når hun skal legge seg. Hyler når vi går ut av rommet. Det har hun aldri gjort før. Har som regel sovnet med en gang. Hører det er flere som sliter med dette. Tror det er noe en må igjennom i 1 årsalderen jeg.Mine to er veldig lik sønnen din hører jeg:) Vet ikke om jeg har noen gode tips til deg, men det vi gjør på kveldene, er å legge henne i senga, si god natt, gå ut (så begynner hylinga) går inn igjenn etter noen min slik at hun ser at vi er der. Dette gjentar vi helt til hun roer seg. Tar henne ikke opp av senga. Det ser ut til å fungere:))))))

Skrevet

ja jeg gjør sånn jeg og. går inn, gir han smokken og legger han ned, sier ikke noe til han, skrur ikke på lys og tar han ikke opp. lar han skrike en syund til og gjør detsamme om igjen så lenge det trengs. han sovner som regel etter en stund da. holder ikke på i timesvis. først nå de siste nettene han har begynt sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...