Gå til innhold

Noen som har erfaring med bilsete Besafe Izi Combi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har vokst ut av bilsete sitt nå...en lang kar dette. Han er 6 mnd, men setet har allerede blitt for lite.

Er det noen som har erfaring med Besafe Izi Combi ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte dette for ca 1 uke siden! Gutten vår er 10 måneder så var på tide å bytte! Har kun 1 negativ ting å si om setet, og det er at det er så bratt at hodet hans henger ned på knærne når han sovner i bilen!

Vi ringte produsenten og de sa at vi kunne legge et lite pledd under framsiden på stolen, så den ikke blir så bratt.

Skrevet

Om du skal kjøpe det så prøv det i bilen først. Til oss ble det for stort. Måtte ha pasasjersetet så langt fram at jeg så vidt fikk plass foran, sambo fikk ikke plass, så vi måtte velge et annet sete..

Skrevet

kan altså dra setet nermere ryggen til baksetet for å få bedre plass til framsetet hvis du er med ka eg meine?? men eg e super fornøyde med det setet:)

Skrevet

vi har hatt det til storesøsteren på 2 år nå i 1.5 år. hun sitter kjempe godt idet. byttet til det da hun var 7 mnd og hun satt kjempe fint i det fra første stund..

er kommet veldig bra ut i tester også

Skrevet

Mannen i babybutikken anbefalte oss å kjøpe IzI Comfort i steden for Combi fordi:

1. Comfort gir bedre sovestilling (kan legges mye mer bakover)

2. Barnet vokser visstnok fort fra å sitte bakovervendt (blir for lang i beina)

3. Alle tester som disse setene gjør det så bra i tester visstnok front mot front-kollisjon, og det er bare 10% av ulykkene. Det er mer sannsynlig å bli påkjørt bakfra, og da er det bedre å sitte framovervendt - i allefall i følge denne selgeren.

4. setet er nesten 1000,- kr billigere enn combien.

Hører mange som klager over at barnet må sitte veldig rett i ryggen, og det skal de jo i følge fysioterapauten ikke gjøre før de er i stand til å sitte uten støtte selv...

Vi kjøpte i allefall Comfort, og er veldig fornøyde med det.

Skrevet

Vi har hatt dette setet til gutten vår som nå er 3 år. Kjempefornøyd og vi har mange i venneflokken som har det samme setet uten at vi har rådført hverandre. Når gutten vår satt bakovervendt datt hodet hans ned hele tiden når han sovnet. Vi snudde setet pga at han ikke ville sitte bakovervendt og dermed ble han en drøm å ha i bilen. Setet sitter veldig godt fast i bilen og gutten vår satt veldig godt i det. Nå er han 18 kg.så vi har gått over til Besage IZi UP tror jeg det heter...

Skrevet

setet skal ikke legger noe særlig nedover pga faren ved en evnt kollisjon:) be safe izi combi er et supert setet...heller et sete som tar plass og er trygt enn et som ikke er det..

Skrevet

har også dette setet, og er kjempefornøyd med det. jenta mi er ni mnd og er strålende fornøyd i setet.

Eneste problemet vi har hatt, er at hodet detter frem når hun sovner. men det løste vi enkelt på denne måten:

http://www.mamut.net/babybutikk1no/shop/

gå til "sikkerhet" og du finner "Kiddopotamus hodestøtte Cradler"

et lite tips fra meg til dere ;)

Skrevet

supert denne skal jeg kjøpe med en gang..såg kjempe god ut:)

Skrevet

Shit å dyr frakt! Blir jo 338kr totalt for denne puta!

Skrevet

emilie er nesten 1 år og har dette setet.

hodet hennes faller ikke forover når hun sovner i setet. eneste som er litt dumt er at det blir litt liten plass for de som er pasasjerer å sitte foran pga setet. det er litt stort.

Skrevet

Noen som vet hva slags farge Ivory er? Da jeg skal bestille den puta som blir nevnt ovenfor her, så kan enn velge mellom rosa og ivory... Har gutt, så vil jo ikke ha rosa pute liksom... =)

Skrevet

Ivory betyr elfenben, så det blir noe sånt som kremhvitt :)

Skrevet

Takk for innspill.

Ble Besafe setet i går. Sjekket litt priser, og endel butikker har kampanje på dette setet nå. Så de som eventuelt skal kjøpe bør sjekke ut litt.

Både Barnashus, Babyshop og endel andre butikker har kampanje.

Vi betalte 2499,-

Skrevet

Jeg bare luere på en ting... Vet alle ikke er kunder hos if, men hvorfor kjøpe en bilbarnestol til 2-3000 som du likevel må bytte ut etter bare noen mnd og betale i dyre dommer for ett til. Når dere bare kan bli kunder hos if og få 3 bilbaneseter (til låns, mn siste kan man beholde), for under en hundrelapp i mnd? Disse stolene må jo være godkjente og trygge. Bare lurer... Kunne aldri falt meg inn å betale så mye for en stol, når jeg vet om dette tilbudet!

Skrevet

dette er det dummeste jeg har hørt! Den selgeren din burte realitetsorientere seg før han råder foreldre til å ta avgjørelser som faktisk kan kan avgjøre forskjellen mellom liv og død for barnet ditt!

-men for all del.. ta heller og hør på en selger istedet for å høre på de som står bak testene og helsepersonell som tar imot de trafikkskadde og kan se forskjellen på bakovervendt/forovervedt med egne øyne!

Ikke meningen og virke krass, men dette er veldig viktig, og det er helt tydelig at den selgeren ikke er klar over hva hans råd kan føre til!

Skrevet

De bilsetene som lånes ut, er de helt nye eller er de brukt?

Skrevet

Splitter nye! Og kjempebra. Selv om det koster litt i lengden, blir iallefal utgiftene fordelt. De fleste har råd til å betale 100 kr mnd, men ikke alle som har råd til å kjøpe en ny, dyr bilbarnestol. Veldig stor utgift, sammens med alle de andre tingene du må kjøpe når du venter baby...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...