Gå til innhold

Hva skriver man i en jobb søknad egentlig? Forslag noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som barnehage assistent.. Jeg er heelt på bærtur og har ikke peiling. Aldri skrevet sånn søknad før :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobbsøknad er selvfølgelig i ett ord!

Skrevet

Jeg vet i alle fall at oppsettet er ganske viktig :)

Skrevet

dette er jo mer cv lignende, og det har jeg jo ved siden av. :P

Skrevet

Slik f.eks:

Søknad på stilling som xxxxx

Viser til utlysning på xxxx, og søker med dette på stilling som xxxx hos dere.

Litt om meg:

Jeg er ei kvinne på xx år, som akkurat er ferdig med en bachelorgrad i xxxx ved høgskolen i xxxx.

Jeg har selv to barn på x og x år, og trives godt med barn rundt meg.

De har full barnehageplass i xxxx barnehage.

Tiden min bruker jeg på familie og venner, og jeg er godt vant med en hektisk hverdag.

Mine tanker om barn:

Jeg mener at de viktigste for barn er å føle seg trygg på både voksne og barn rundt seg. I dette legger jeg også inn viktigheten av å ha en god venn, men også viktigheten med å ha en forutsigbar og trygg hverdag. Barn har behov for faste rutiner, men også behov for å gjøre nye ting. Turer og aktiviteter er noe jeg setter høyt for egne barn, og jeg mener at dette også er viktig i barnehagen, da det gir dem det lille ekstra i hverdagen. Jeg mener at barndommen er den viktigste tiden i et liv, det er da man legger grunnlaget. Her er det viktig å bli sett, det er viktig å få omsorg, men også viktig å utvikle egen selvstendighet.

Hva kan du forvente av meg:

Jeg har lite arbeidserfaring, da jeg ble mor tidlig, men jeg har hatt 2 år heltid hjemme med egne barn og de som kjenner meg vil si at jeg har stilt opp 100% for dem og gitt dem det de trenger. Jeg synes det er viktig at man behandler barn så likt som mulig, og man skal ikke ha favoritter. Jeg har alltid prøvd å sette grenser på egne barn på samme måten som jeg setter grenser for andre barn. Hos dere vil jeg være en som tar initiativ, ikke sluntrer unna, behandler barna på likt grunnlag og møter presis på jobb. Jeg er sosial og omgjengelig og blir for kjent med folk.

Mine utfordringer:

Jeg ser mange utfordringer i forhold til jobb i barnehage. Det å klare å se alle barna like godt, det å snakke med foreldre om ting som ikke går så greit med barna, og det å bli kjent og gjøre barna trygge når de er nye, er noen utfordringer jeg forventer å møte og løse på best mulig måte.

Håper på positivt svar.

MVH

xxx

Dette var en søknad jeg sendte til en barnehage engang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...