anneelisabeth Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Min datter på 5 uker har vært plaget med utslett som har kommet og gått...og har regnet med at det har vært varmeutslett. Men denne uken har det blitt mye værre! Ruglete over hele ansiktet med noe gule prikker/puss, som har fortsatt bak og på begge ører og i halsen. Ringte helsekontor, som mente at det var hormoner fra meg som var problemet, og at jeg skal prøve å unngå melk for å se om det hjelper. Noen med samme problemer eller erfaring? Vasker henne kun i vann m litt olje, men har også brukt litt talkum i valkene under halsen...hva med dere? Noen med god råd?
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Mini hadde små kviselignende prikker. Hormoner fra mm. Forsvant av seg selv etterhver. Lot de bare være i fred og jeg ungikk heller ikke noe spesielt.
OsloMor Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Slapp av det er ikke melkeallergi, det medfører mange andre problemer som smerter, diare , blod i avføring m.m. Det ser veldig ille ut med hormonutslett, men går over av seg selv. Bare pass på at det er tørt i valkene ved halsen. Lykke til;-)!
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Hos mi jente er det rett og slett varmeutslett, høres likt ut som det du beskriver. HS sa til meg at det normalt sett ikke plager barnet, og at det går over etter en tid. Hadde noe med at babyer ikke helt klarer å "regulere kroppstemperaturen", for å sitere min HS. La Mesoft kompresser under valkene på halsen, dette hjalp skikkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå