Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her inne i foriigårs eller dagen før om hysj-metoden for å finne roen selv og sovne. Har aldri hatt problemer med det, men nå i ferien har ting gått litt skeis og hun hyler når hun blir trøtt og klarer ikke å finne roen, spesielt til kvelden. Har nå prøvd hysj metoden fire ganger og hun roer seg raskere og raskere. I dag så var hun borte på 20 sekunder!

Takktakktakk til den som fortalte om den!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også lære hysjmetoden!! Del med oss! :-)

Skrevet

hysj metoden?? fortell... :)

Skrevet

Så bra den funka for deg:-) Det var jeg som fortalte om den, men har ikke brukte den selv enda...erlitt sliten fortiden og da bruker jeg det enkleste trikset....puppen!!

Dette er hysj-metoden:

Er for å få barn til å sove selv. Først å fremst for babyer mellom 8-12 uker. Man legger barnet etter den faste leggerutinen, med bading mat etc. Sitter ved siden av senga og når barnet hyler eller gråter så legger man en hånd på halve ansiktet eller på brystet og holder den der og holder baby med den andre hånda i babys hånd. Sier hyyysjj høyere enn babyen gråter og når det stilner så sier man hysj mye lavere. Babyen skal roe seg etter en stund med denne metoden. Det tar 20-30 min før barnet sover dypt nok etter det har sovnet og da går man ut, og krysser alle fingre og tær man har at baby sover videre:) Når baby begynner å gråte flere ganger skal det etterhvert holde å sie hysj uten å legge handa på han og etterhvert bare si hysj fra døråpningen.

Lykke til og fortell gjerne hvor lang tid dere brukte før h*n sovna og hvor mange kvelder.

Skrevet

Må legge til at jeg har lest om de som har brukt metoden, og fått den til å funke, på babyer opp mot ett år.

Skrevet

Jeg har brukt hysj-metoden på lillemann (12 uker), men den funka ikke når han allerede hadde "hissa" seg opp, da hjalp det kun å ta han opp, roe han ned og så prøve.. Etter ca 20 min begynte det å funke..Men har bare prøvd det med å stryke ansikt/mage, samt holde han i hånda, har ikke hatt behov for å hysje fra døra osv..han har som regel sovna etter første forsøk.. har han knysta litt, har smokken blitt putta i..Men han er flink til å sovne selv, som regel er det nok bare å legge han, så ligger han å pludrer en stund, før han sovner..Men- noen kvelder er det full rulle her ;)

Skrevet

Å "hysje" virker også dersom de urolige på dagtid. Still deg med brede bein, legg babyen i armene dine med ansiktet deres mot armhulen din, og sving fra side til side. Sving store svinger. Lag en hysje-lyd hele tiden.

Hysje-lyden minner babyen om lydene fra livmoren, og roer dem veldig.

Skrevet

Ja, her har dere fått det greit beskrevet allerede. Jeg har ennå ikke brukt dette for å finne en fast leggetid, men som sagt når hun allerede er trøtt, men ikke finner roen. Mellom 20-21 tiden blir det, hver kveld. Hun er trøtt, blir lagt og begynner da å hyle og jeg står ved siden av holder en hånd på henne og sier "hyyyyyyyyyyyyyyysj" på så mye utpust jeg har. Først så høyt at hun hører det over gråten, siden lavere og lavere ettersom gråten stillner av.

Helt utrolig hvor fort det funket. Første dagen tok det ca 10 minutter og, som sagt, i dag kun 20 sek. WOW!

Skrevet

Haha, skulle likt å se det funke på min lille. Hvis han bare vil opp, dytter han bare vekk både hender og ansiktet vårt hvis vi prøver å legge de inntil ham, og hvis vi prøver å holde ham i hånden rister han bare hånden vår og prøver å klappe oss, hehe...

Skrevet

Vi gjorde dette i en litt mild form da snuppa var 6 uker. Tok henne opp og roet henne da hun begynte å skrike, holdt på magen og hyjsjet hvis hun gråt. Første natta nok det 20 minutter, deretter holdt vi på i alt mellom 5-30 minutter en liten periode.

Nå er hun 5 mnd og vet at når massasjen er over skal hun sove. da legger vi henne i senga si, gir henne en skikkelig nattakos og lukker døra. Da snur hun hodet mor venstre og sovner:)

Jeg er så GLAD vi gjorde dette tidlig. Hun er i seng og sover mellom halv syv og halv åtte hver eneste kveld. Veeeldig sjelden det har vært noe trøbbel med henne.

Skrevet

Hehe, prøvde litt hysjing i helga...men er litt forskjøla og blir helt susete i hodet av å hysje - gikk helt rundt for meg;D Får prøve igjen når hodet har klarna!!

Skrevet

vi bruker denne metoden, visste ikke at det het hysj metoden men..

om hun ikke sovner så står vi ved siden av senga hennes og sier hysj til hun ikke gråter lenger.

vi begynte da hun var nyfødt med dette og det funker enda, hun er 11 mnd.

det funekt oxo kjempe fint da jeg sluttet å amme om natten! utrolig nok

Skrevet

Jeg leste også om den her inne og den funker her også, men jeg legger tuppa på magen jeg da siden hun plages med magevondt... Hun er 8 uker på mandag.

Legger en hånd tungt på ryggen hennes og sier hysj, hysj, hysj i rytmen til "So, ro lillemann" (av en eller annen grunn, hehe). Når det virker som hun sover fjerner jeg hånda mi forsiktig, men fortsetter å si hysj en stund til og sier det mens jeg beveger meg rolig ut av rommet.

Hvis hun skriker veldig kraftig, tar jeg henne opp og gir henne litt mer pupp og sørger for at hun raper skikkelig etterpå, sjekker bleien osv. Jeg må være helt sikker på at hun er tørr og mett først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...