Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Jeg hadde en spontanabort for to uker siden i uke 8. Fikk beskjed av legen om aa vente en mens foer jeg proever igjen, men har lest at dette bare er for at det skal vaere enklere aa regne ut termindatoen. Har paa en maate bare lyst aa proeve med en gang, selv om jeg ikke noedvendigvis har faatt tilbake eggloesning. Hadde ogsaa vaert deilig aa slippe aa tenke paa prevensjon :-) Er det noen som vet om det finnes andre grunner til at man maa vente en mens? Har tatt en UL og vet at alt er ute og ser bra ut.
Lemonia Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har lest forskningsrapporter som sier at det er større sjanse for en ny SA hvis man blir gravid igjen i første syklus etter en SA. Likevel valgte vi å ta den sjansen og startet prøvingen med en gang. Må vel innrømme at jeg hadde bekymret meg litt hadde vi blitt gravide med en gang med tanke på det jeg hadde lest, men nå ble vi gravide på 2. pp da. Så det gikk fort likevel. Tror du skal tenke mer på hvordan du selv føler det i forhold til å vente. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Legen sa til meg at man burde ha 3 menstarsjoner før man bligravid, men at det ikke er farlig å bli det før. Du må iallefall vente 14 dager med samleie etter utskrapning.
line## Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Jeg hadde en SA i uke 6, og prøvde igjen med en gang. Etter en mnd hadde jeg pos. grav.test, og nå er jeg omtrent 7 uker på vei... Håper jo selvsagt at sjansen for SA ikke er større nå...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Hei dere! Selv hadde jeg spontanabort i uke 10 (m/utskrapning) for ca 14 dager siden. Legen rådet oss til å vente til neste menstrasjon hadde kommet, og sa det kunne ta alt fra 2-6 uker. Har lest en del på nettet om hvor raskt man kan prøve igjen, og jeg har skjønt det slik at å vente til etter første mens først og fremt er av hensyn til det mentale og for å sikre enklere beregning av termin. Selv føler jeg meg restituert mentalt, og vi er klare for å prøve igjen. Jeg tok en graviditetstest for å sikre at graviditetshormonene er ute av kroppen, og på den måten mener jeg at jeg har lagt grunnlaget for god terminberegning skulle testen bli positiv om 14 dager... Første dag med blødning i spontanaborten blir første dag av siste menstrasjon. Mao håper egentlig at jeg kan bli gravid før første mens. Nå er vi så innstilt på å få barn at vi ikke har noen tid å miste. Så får vi bare håpe, håpe, håpe at det ikke skjer igjen....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Hei Jeg hadde for 14dager siden en spontanabort med utskraping. Legen sa at vi burde vente med å prøve å bli gravid før jeg hadde hatt første mens... men jeg klarer ikke vente, har så lyst å bli gravid igjen. så vi har begynt å prøve igjen (har sluttet å blø). Utenom at det blir vanskeligere å regne ut termindato, er det vel ikke farlig å bli gravid før jeg har fått første mens?
Mamma_til_isabella Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Du kan begynne å prøve 2 uker etter aborten så lenge du ikke blør eller har smerter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå