Gå til innhold

Vente med å fortelle til etter ul?

Anbefalte innlegg

Jeg er en del senere enn de fleste av dere (har termin 28. januar), så kanskje noen kan komme med innspill på når dere torde å fortelle til venner o.l at dere var gravide? Vi gleder oss så veldig til å fortelle, og vil jo ikke vente i evigheter. I dag er jeg 11+4 og var hos legen(ikke fastlegen pga ferie) i går i forbindelse med noe annet, og han sa at når det hadde gått bra så lang, var sanns. for at noe galt skulle skje veldig liten. Har ikke hatt noen blødninger, bare litt murringer av og til.

Skal til legen min når jeg er 13 uker på vei, og antar at hun tar ul da, hun gjorde også dette i uke 6, og vurderer om vi skal vente til da...

Dette ble veldig langt, men det er noe jeg tenker mye på, så greit å få det ut:)

Fortsetter under...

Hei:) Jeg har også termin den 28 januar. Vi har sagt det til venner etter hvert som vi har vært på besøk/fester etc. de fleste er jo så observante uansett, og mer ker at man ikke drikker vin etc. Jeg har imidlertid ikke fortalt det til familien ennå. tenker å gjøre det når jeg har vært på UL i neste uke (skal på majorstueklinikken til privat UL)....

Å så gøy, da kan vi følge hverandre:) Vi har det litt omvendt, vi har sagt det til nærmeste familie, men ikke til venner... men så er det så mange som er hjemme igjen fra der de studerer/jobber, og vil jo på en måte at de skal vite det:)

Hvorfor venter du? Og noen spesiell grunn til så mange ultralyder. Jeg har også termin 28 januar, men de fleste har visst det ei stund. Noen fordi eg valgte å seie det tidlig og andre pga at de er observange.

Jeg skal ikkje til ultralyd før i slutten av august, så det er den vanlige rundt 18 veker. ellers så har eg berre hatt ein samtale med lege, men føler meg jo egentlig trygg på at det er slik som det skal vere, har jo ikje hatt blødninger el noe så da må det vel vere ok er min tanke. skal til jordmor 7 august. for ho såg ingen grunn til å ha meg inn tidligere. dette er mitt første svangerskap.

Hehe.. bare jeg som er redd og nervøs:) Jeg har jobbet veldig mye kveldstid, derfor er det få som har hatt grunn til mistanke:) Legen min har ultralyd på kontoret, det er grunnen til at jeg har hatt ultralyd allerede. Hadde veldig ustabil syklus, så vi tok en ultralyd for å anta hvor langt jeg er på vei. Jeg skal til ordinær ul på sykehuset 2. september, og har ikke tenkt å vente helt til da:P Det var uansett godt å lese innlegget ditt om at du antar at alt er bra siden ingenting tyder på det motsatte, jeg prøver også å tenke i den retningen, men ikke alltid like lett:) Tenker vi blir å fortelle det snart jeg:)

Hei! Eg har også termin 28 januar, og sendte ut melding til slekt og venner som vi ikkje treff så ofte i går. Familie og venner vi treff oftare har vist det ei stund. Tenker som legen din, er snart 12 veke, og sjansane for at det skal gå gale minkar vel gradvis. Regnar med at eg får ny termin i februar etter kvart- så eg er innstilt på at eg ikkje er så langt på vei eigentleg, men om eg skulle miste lisje "trampe" no- ville nok sorga bli så stor at eg hadde trengt forståing og omtanke frå folk rundt meg. I dag var vi i hagen og leika, og jenta vår på snart 3 år ropte ut: "Mamma har baby i magen sin!"- so no veit sikkert alle naboane det også:-) (Ho fekk vite det på torsdag- og synest det er stor stas- broren på 1 forstår ingenting endå..)

Det er kjekt å fortelje det!! Sjølv om folk var meir entusiastiske fyrste gongen vi skulle ha baby- no er det meir kommentarar som "orkar du verkeleg ein til no..?" "dokke er tøffe" o.l. Skulle ønske vi hadde møtt litt meir glede... Men vi gledar oss i alle fall:-)

Lykke til med offentleggjeringa!

Annonse

Jeg fortalte det til mange med en gang. Moren min, som jeg har et veldig godt forhold til, fikk vite det samme dagen, samboer selvfølgelig... kom inn på badet mens jeg satt der med testen, et par venner fikk vite med en gang. Ellers fikk familien vite det litt etter litt og nå er det de siste som skal få vite det etter privat UL i overimorgen. Er i dag 12+2 med termin 24 januar.

Jeg har termin den 29. januar, vi har begynt å fortelle det nå. Siste jeg sa det til var pappa... Gikk bra det også!:) hehe...

Syns alt ble så mye mer moro etter at vi ble enige om at vi kunne si det, nå kan jeg endelig snakke om det med andre enn Kim!:)

Snakker ikke om annet om dagen så...:)

Jeg er 12+2 og ha vel termin rundt 25-26 januar.

Det er mange rundt meg som vet det, ikke nødvendigvis fordi vi har fortalt det. Men på jobben skjønte de det kjappt da jeg var sykemeldt ganske lenge. Så er det ikke så mange måndene siden jeg mistet i en MA(februar). Så deet var vel bare å legge sammen 2 og 2.

Men i morgen skal jeg på ultralyd.

Gruer meg litt....men hvis allt står bra til da er det bare å rope ut det GLADE budskap!

Har ikke klart å glede meg helt enda.Men håper det kommer nå....

Å da håper jeg virkelig det går bra!!:) Og det gjør det helt sikkert:) Vi har fortalt til nærmeste familie og nærmeste venner for en stund siden, men nå tror jeg vi bare hiver oss i det og forteller det til dem vi vil:) Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...