Gå til innhold

Hjeeeelp! Porsgrunn har glemt meg:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med tips. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skulle begynne på spray 22.juli, men Porsgrunn har glemt å sende meg både resepter og behandlingsplan. Jeg er helt fortvilet og bare gråter. Det eneste jeg har fått er brev fra gynekolog om innkalling den dagen jeg skulle startet opp med sprøyter. Hva kan jeg gjøre? De har jo ferie til 11 august:-((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske utrolig det ikke er noen til stede i ferien.

jeg maste heldigvis og fikk tilsendt resepten så jeg får starta med hormonplaster ved neste mens, men har jo tusen spørsmål, og ingen å ringe. ganske frustrerende greier. så skjønner godt du er lei deg.

stor klem

Skrevet

Traff på ei på ett av numrene men ho var dritsur og sa det bare var to personer der borte som skrev ut resepter. Har sjelden mens og regner med det blir lenge til vi er i gang igjen hvis ikke det går nå. Snufs:-(

Skrevet

huff dette hørtes ikke bra ut..... kunne du ikke gå til fastlegen din, evt gynekolog /lege og vise til papirene fra Porsgrunn, og si at de har glemt deg, og spørre om de kan hjelpe deg??

er det en avdeling ved sykehuset som er stengt? hvis ja så må de jo ha noen vakthavende gyn der...., det har alle sykehus..

værre med behandlingsplan...vet du om du skulle følge samme som sist?

kan ikke tro at de kan glemme pasientene sine sånn!!!

håper dette ordner seg altså!

klem fra meg***

Skrevet

Takk for klemmen lillebie:-)

Det var ingen der borte som kunne hjelpe. Alle var til ferie og alt er stengt. Skal prøve legen min til uka for får ikke tak i gynekologen min heller. Skikkelig dritt at ikke noen kan hjelpe. Jeg skal gjøre samme som sist så trenger bare Synerela for å få startet på den. Dette er andre gang de glemmer ting med meg. Synes det er dårlig. Har jo hørt så mye bra om de der borte.

Skrevet

Off, stakkars deg. Føler virkelig med deg. Det er helt syykt at det går an å glemme å sende resept til deg, skjønner godt du er fortvilet. Og IKKE minst med den situasjonen du har. MEN, som de andre sier, det burde være en vakthavende gynekolog du kan få kontakt med. Dette må de jo få ordnet opp i, spør du meg.

Lykke til - håper det ordner seg for deg!

Skrevet

jeg synes du skal prøve helt til du får tak i noen som kan gi den medisinen...alle leger og gynekologer kan skrive ut resepter på det sykehuset....de har jo journalen din også hvor det står du holder på med IVF.

dette ordner seg skal du se, man må bare være sta og ikke gi seg før man får det man vil ha :-)

Skrevet

Takk for støtte lillebie og Prøveren på nr 2:-)

Prøvde alle nr jeg kunne finne i stad. Hele avdelingen er stengt. Kom til en sykepleier som sa ingen kunne hjelpe meg og beklaget det. Måtte bare ringe når de åpnet igjen. Nå har jeg funnet privatnr til legen og prøvd det. Han svarte ikke men håper han ringer opp igjen. Jeg gir meg ihvertfall ikke. Skal ha den resepten. Hvis dette ikke går så blir det nok ikke noe før langt utpå høsten tenker jeg. Håper håper håper...

Skrevet

kan du ringe direkte til apoteket som sender ut medisinene? Jeg har nettopp startet opp og fikk nr til apoteket av klinikken i tilfelle det var noe jeg lurte på eller dersom medisinene ikke kom når de skulle..

Håper det ordner seg for deg....

Skrevet

Hei ikø29:-)

Jeg ringte apoteket der jeg kjøper medisinene i stad men de hadde ikke mottatt noen resepter og kunne heller ikke hjelpe meg. Får tak i legen min til mandag. Håper ho kan hjelpe meg. Må jo være noen som kan skrive ut en liten resept til meg. Jeg håper også det ordner seg. Har vært så uheldig hele veien med cyster og umodne egg. Synes litt synd på meg selv i dag. Snufs.

Skrevet

uff ja..... skjønner godt det. Dersom legen din ikke kan hjelpe deg så er det kanskje et alternativ å kjøpe av noen som har en spray stående. Uff, jeg kjenner jeg blir veldig lei meg på dine vegne. Ventetiden er vanskelig i seg selv om en ikke skal støte på sånne hinder i tillegg!!!

Krysser fingrene for at mandag er dagen da det ordner seg :-)

Trøsteklem fra meg til deg.

Skrevet

Tusen takk for trøsteklemmen ikø29:-) Hvis ikke noen kan hjelpe meg til mandag får jeg etterlyse Synerela her inne og håpe at noen har. Er frustrerende med så mye krøll på men vei.

Synes det er godt med støtten fra alle dere skjønne jenter her inne:-)))

Skrevet

Det var da helt idiotisk egentlig! Veldig rart at de ikke har en "vakttelefon" i ferien og enda mere rart at det ikke finnes en vakthavende som kan hjelpe deg. Har også vært utsatt for "surr" på Riksen, der var det en sykepleier som hadde skrevet sånn at det kunne misforståes på doseringsskjemaet vårt når vi skulle ta sprøyter - og så fikk jeg selv hele skyllebøtta selvsagt fordi vi hadde tatt for lite (forsøket endte også neg. til slutt). Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Hei Håper på søsken til Edvart:-)

Ja dette er veldig idiotisk. Forrige runde med sprøyter glemte de å sende behandlingsplan. Skulle bare gjøre det samme som første gang så det gikk greit, men en begynner jo å lure litt.

Men min skjønne mann vet å roe meg. Han sier vi skal få tak i en resept på en eller annen måte. Om vi så må dra hjem til legen personlig så skal dette ordne seg. En handlekraftig mann:-) Det er jo tross alt de som har gjort en feil og min tid er veldig dyrebar. Er bare 30, men vi har ventet på dette i så mange år at nå får ikke noen andre lov å kaste bort min tid;-))) Dette SKAL bare ordne seg. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx alt:-)

Skrevet

Hei!

Jeg kom opp i det en helg en gang, jeg skulle ta eggløsn.sprøyta. Husker ikke helt detaljene, men måtte iallefall ha ny levering. Jeg ringte til sykehuset der jeg holder til og fikk tak i vakthavende gynekolog siden fertilitetsavd var stengt. Gynekologen kunne gå inn og se på journalen min. Han skrev ut en resept og faxet den til apoteket jeg bruker, samme dag. Så det ordnet seg greit.

Håper det ordner seg for deg. Lykke til!

Skrevet

Hei på deg... :-)))

Dette var jo utrolig kjipt og mega frustrerende... tror jeg hadde gått ut av mitt gode skinn hadde det vært meg... godt at du har en handlekraftig mann som både kan roe deg ned og ta affære mht resepten.

Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men det slo meg bare at kanskje kan fastlegen din hjelpe deg? Jeg mener at Synarela ikke bare brukes i forbindelse med prøverør og jeg kan heller ikke tenke meg at bare leger på klinikken kan skrive ut denne resepten. "Vanlige" leger kan sikkert også skrive ut resept på Synarela.

Det er sikkert lettere å få fatt i fastlegen og kan han ikke hjelpe deg så har du i hvertfall eliminert ut den muligheten før du setter himmel og jord i bevegelse... Eller han kan hjelpe deg mht hvem du skal kontakt for å få denne resepten.

Uansett så har dere litt tid på dere så jeg er sikker på at det ordner seg.... LYKKE TIL !!!

Skrevet

Hei Bimmelim og Molla-67:-)

Tusen takk for svar. Jeg skal ta kontakt med fastlegen min i morra tidlig. Ho er helt topp og jeg vet ho vil gjøre alt ho kan for å hjelpe meg. Skulle jo tro noen kan skrive ut den resepten til meg. Er jo ikke noe dop akkurat;-) Så jeg skal prøve ho først før jeg plager folk som er på ferie. He he.

Ble bare veldig lei meg på fredag da jeg traff på den sykepleieren i Porsgrunn. Ho var så sur og frekk i telefonen at jeg bare begynte å gråte. Ho jobber i et omsorgsyrke så ho burde vært litt hyggeligere. Det inntrykket jeg fikk av ho var at ingen kunne hjelpe meg.

Men jeg gir meg ikke. SKAL ha uttak i uke 35:-)))

Skrevet

hei pysekatten hvordan går det med deg?

lykke til hos fastlegen i morgen da, håper hun kan hjelpe deg :-) skulle bare mangle...

det er desverre mange i helsevesnet som burde finne seg et annet yrke.... som bare rett og slett ikke klarer å svare folk på en ordentlig måte!

nå er det 19 dager (ca) siden jeg hadde uttak, og jeg har så forferdelige smerter i magen etter overstimuleringen, tror det er noen cycter der inne....blir en tur på UL på meg i morgen om de har ledig tid, får jo nesten ikke sove om natten. Vet du forresten hvor mange cykluser det må være mellom hvert IVF forsøk??

håper alt ordner seg for deg.

klem

Skrevet

Hei lillebie, det går mye bedre i dag. Min mann har sagt at dette skal vi ordne uansett. Så har roet meg med det:-) Men blir mye opp og ned i følelsene med dette som skjer og det er ikke alltid en tåler like mye fra andre mennesker. Jeg holder forresten på med icsi for jeg har PCO og min mann har "slow swimmers". Vet ikke hvor lenge en må vente mellom hvert, men har hørt ca 3 mnd. Men trodde det gjaldt hvis en ble gravid og mistet.

Utrolig kjipt at du er så dårlig. Tenker mye på deg og sender god bedring tanker:-) Håper virkelig du snart blir bedre sånn at du kan komme i gang igjen. Håper de har tid til å se på deg i morra. Er jo godt mulig det er ganske store cyster der inne. Har lest at det kan ta noen uker før de forsvinner. Jeg fikk en i første runde med sprøyter. Den var 5 cm og den kjente jeg godt. Kjentes ut som noe dinglet når jeg beveget meg. Ikke noe behagelig. Du må si fra hvordan det går.

Stor god bedring klem fra meg:-)))

Skrevet

så bra du føler deg bedre:-) det ordner seg helt sikkert! men kjenner følelsen, alt blir liksom litt svart og man tror at alt går rett vest når det oppstår en hindring... stakkars kona, tror ikke hun har hatt det lett mens jeg har gått på disse hormonene...jeg har vært veldig hormonell og humøret har svingt i store bølger! litt deilig å være uten nå kjenner jeg!

jeg får høre i morgen om jeg får time, hvor lenge man må vente.

gyn sa det var to store cyster inne sist jeg var på UL, og det er etter det det harblitt værre, er redd de har vokst seg ganske store!

klem

Skrevet

Stakkars, du har liksom fått alt du. Jeg må innrømme at jeg har vært heldig med bivirkningene. Bare kvalm, hodepine, stikninger i magen og sånn. Ikke noen humørsvingninger heldigvis, men det er veldig godt med noen uker uten kjenner jeg også. Tror det er sunt for oss også. Blir så superklar for å starte opp igjen da:-)

Hvis de er blitt store kan de jo gå inn og tappe dem. Jeg var i Porsgrunn og gjorde det med min. Da forsvant den mye fortere og det gjorde ikke vondt lenger. Samme prosedyre som ved uttak egentlig, men jeg fikk ikke noe smertestillende. Trengte det ikke heller men kjente jo det var litt ubehagelig. Var uansett bare godt å få den bort.

Håper de kan gjøre noe for deg ihvertfall. Tenker på deg:-)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...