Gå til innhold

Huff hun gråter hele tiden : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sliten nå kjenner jeg, masse gråt hele ettermiddagene og kveldene, samt er også urolig på nettene. Hun får kun mm og legger godt på seg, men har masse luftsmerter. Hun er 7 uker prematur og sov det meste første tiden, det starter da hun var 2 uker korrigert, hun er nå 9 uker korrigert, flere som har det slik, noe som hjelper ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens hun er overstimulert?

Kan hende hun trenger å ligge for seg selv litt og bare være baby?

Det funka her.

Hun gråt og gråt hele kveldene,og jeg mata og mata.

Ingenting hjalp.

Ringte til søsteren min som har 4 barn og sa at jeg kan ikke være mamma.

Hun sa at jeg skulle legge henne i senga og sitte å holde på henne der.

Hun sovnet på 10 min. Og etter 4 kvelder sov hun i senga fra 21 til neste morgen,med mat hver 3.t.

Skrevet

Vår første var likedan ( han var 9 uker prematur) og gråt og gråt.. Til slutt tok vi han med til osteopat, fordi vi syntes han var litt stiv i nakken. Han fant ett punkt på han hvor han trykte svakt to ganger, og etter det gråt han ikke mer og han sov godt om natten! Han hadde KISS mente han. Er visst hyppig sett hos premature og ved rask fødsel og hvor de må få de litt kjapt ut av magen... Vet ikke så mye om det, var bare det han sa til oss!

Føler med deg, husker åssen det var med gråt og skrik hele kvelden og natten, man blir jo helt hjelpesløs.

Lykke til :-)

Skrevet

Vår lille som er 5 uker prematur plagdes også veldig med luftsmerter. Han var konstant under "høytrykk" og vi måtte massere magen og presse knerne mot magen på han for at han i det hele tatt skulle få ut noe luft. Avføring hadde han visst vi var heldige hver 14 dag - da oftest fremprovosert...

Det som hjalp oss var faktisk fotsoneterapi! Avføringen var like sjelden, men etter to behandlinger der kom i alle fall luften igjennom av seg selv!!!

Det var godt!

Koster litt men er vel kanskje verdt et forsøk.

Aner ikke hvor du bor, men det er nok mange flinke fotsoneterapeuter rundt omkring. Spør f.eks om HS kjenner til noen.

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

dette hadde vi også problemer med de første mnd etter hjemmkomst. Lille jenta gråt og gråt og gråt.. Det begynte ofte om kveldene og varte til neste morgen. Jeg holdt seriøst på å tørne, var totalt utslitt, både psykisk og fysisk. Ingen tok det alvorlig, legen mente det var kolikk og at det ikke var stort han kunne gjøre. Hun hadde også slapp lukkemusklatur. Så jeg vet egentlig ikke hvorfor hun gråt så mye. Men det ga seg iallefall rundt 3-4 mnd alderen. Jeg ville råde deg til å søke råd hos barneavdelingen, der ble vi heldigvis tatt seriøst til slutt. (Hadde åpen innleggelse av forskjellige probl).

Skrevet

min jent har nå blitt ett år. var født 11 prematur og var på sykehus i 6mnd pga dåelige lunger. min beste venn her vært et bæresjal. jent var vant til å sove på meg på sykehuset. går sjelden mer enn 5min før hun sover. trygt og godt. kan anbefales. men det med overstimulering er også viktig. husk at tv og musikk er veldig slitsomt for de premature...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...