lille oscar + bebis Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 her sover guttongen på 9 uker fra 20.00 til 9.00 om morgenen.. han pleier å få et måltid ca 3-4 og et måltid 6-7. spiser og legger seg igjen... vi har fått beskjed om at hvis han bare har tisset i bleia, så trenger han ikke skiftes på om natta. jeg har allikevel skiftet i 3-4 tida, selv om ikke den har vært blytung, egentlig bare helt passelig som den pleier å være på dagen når jeg skifter hver 3 time.. jeg har allikevel skiftet i 3-4 tida fordi hvis jeg ikke gjør det- så blir den blytung til rundt 6-7 og da får jeg så dårlig samvittighet at jeg skifter heller da. Problemet er bare at når jeg skifter i 6-7 tida så våkner han og har vanskelig for å sovne igjen... jeg får meg ikke til å vente helt til 9 med å skifte! da har han hatt den samme bleia i 13 timer!!!!!!!! hvor lenge går dere uten å skifte når det bare er tiss i bleia?
line_n & sara Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 skifter ikke om nettene, hvis det bare er tiss..blir bare forstyrrende for oss og babyen!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Gutten vår får tørr bleie etter kveldsstellet ca kl 19, og den har han på til i 2-3 tiden på natta.. det blir ca 7-8 timer det. Når han da våkner og skal ha mat, tar jeg han opp i senga våres, skifter på han, og gir han mat. Etterpå er det bare å putte han i køya igjen, sover som en stein =O) Bleien er ikke skikkelig full av tiss da, men det blir den før vi står opp, som er alt mellom 07.30 og 0900.. Syns det er ekkelt at han skal ha på seg en så full bleie..
Anonymusen Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 skifter bare hvis hun har tisset utenfor eller hvis hun har bæsjet. Hun sovnet ca 19 og står opp igjen kl 9-så mange timer med samme bleie-går helt fint det-er ikke sår eller noe.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Hun får ny bleie ved kveldsstellet i 21-tida, og da skifter jeg ikke på henne før vi står opp igjen i 08-09 tida, med mindre hun har bæsjet på seg eller tissa uttafor. Det går helt fint!
tre_prinsesser Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Virker som det er greiest for dere å skifte bleie før måltidet 3-4 tida, så da synes jeg du skal fortsette med det De trenger ikke så skiftes på om det bare er tiss, men sikkert mer behagelig å spise og legge seg igjen med tørr bleie, samt å slippe den kjempe tunge bleia du snakker om. Gjør det som er best for deg og lille bebis.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Vi skifter bleie om natta hvis han har bæsja.. eller når han en sjelden gang har tissa utenfor. Og da blir han så urolig at vi skjønner hva det er.
Labambie Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Vi dreiv også å skifta bleie på natta i starten. Men det gikk liksom over når helsesøster sa det var best om vi ikke gjorde det. Så løsningen her var en str større bleie på natta enn på dagen. Funker for oss!
lille oscar + bebis Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2008 ja det var kanskje ikke så dumt labambie? men hvis den var større, er det ikke større sjangse for at det lekker da? hvis den ikke passer helt i lårene o.l....
2SmåTroll Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Her er bleia så våt så jeg skifter på natta. sovner godt etterpå, så det er ikke noe problem her.
dama Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 mener du for alvor at du har plotta inn bleieskift hver 3. time på dagen? jeg skiftet btw ikke bleie på mine unger på natten med mindre de hadde bæsjet eller bleia var full av tiss... og jøss... de har jommen meg vokst opp til å bli lykkelige barn.. og siden du synes det er ille å ha på samme bleia i 13 timer.. skal du fortsette å vekke ungen når han er ett, to, tre også da, for å skifte bleie i løpet av natten?
lille oscar + bebis Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2008 hvor ofte skifter du bleie på dagen da "dama"? jeg skifter bleie ca hver gang jeg ammer... med unntak av økedøgn. jeg vekker ikke ongen min, ongen våkner selv av at han er sulten, ognår han alikevel er våken så skifter vi bleie. det har ingenting med lykkelige barn å gjør, det har med våt stump på nettene å gjør.....!!!!! og når ongen er større så tåler kanskje huden litt mer enn den gjør når han er 2 mnd!
TinaP Skrevet 11. juli 2008 #13 Skrevet 11. juli 2008 De første 2-3 månedene skiftet jeg om natta. Den første måneden var det jo alltid drittbleie, de neste to visste jeg ikke om det var dritt eller bare tissebleier, så jeg skiftet. Nå er gutten 6 måneder og jeg kjenner drittlukt lange veier. Det var vel etter at han begynte med fast føde at det har begynt å stanke. (begynte når han var 4 mndr). Det er aldri drittbleier om natten lenger, så da skifter jeg ikke. Nå sover han foresten rundt også. Hender en gang innimellom han skal ha mat på tidlig morgentimer (4-6 tiden). Tissebleier skiftes ikke før vi står opp.
Mamman*til*Lukas Skrevet 11. juli 2008 #14 Skrevet 11. juli 2008 Bytter bare hvis han har bæsjet. Ellers så er rikelig innsmøring med zink-salve på stompen og mellom hudfoldene på låret en del av kveldsstellet før han legger seg for natta, så han ikke skal bli sår. Her sover han fra ca 20.30 til 10.00 neste morgen, uten å få ny bleie. Har aldri vært problem med sår stomp.
nungo Skrevet 11. juli 2008 #15 Skrevet 11. juli 2008 Med følrstemann skiftet jeg bleie om natten de første 3-4 måneder - helt uerfaren som mamma :-) Minstejenta har aldri fått byttet bleie om natten med mindre hun bæsjet. Hun sover fra 19 - 06 og får matt 1-2 ganger på natten. Hun er 6 måneder nå og de siste 32 måneder rhar jeg merket at bleien nesten ikke er vådt når jeg bytter den kl. 6! Til gjengjeld er bleien etetr det ofte svært vådt så da bytter vi allerede kl. 8 ca. På dagtid bytetr jeg hver 3. time når hun er våken - sjeldnere når hun sover. Prøv deg frem med en størrelse større om natten - ikek nødvendigvis at den lekekr; du kan evt. gi på han en bleietrusse (brillebukse) ut over da holder den blein bedre på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå