semma Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Har ei sulten jente på 4 mnd som jeg gjerne vil fullamme i 6 mnd...men tror jeg må gi meg gitt. Hva er best? Gi tillegg med MME? eller grøt? Evt hvilken grøt? Finnes det noen grøt fra 4 mnd somkun blandes med vann? Evt hvordan lage selv?
Prins05&07C",) Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 HS sa til meg at dersom man slutter å amme, helt eller delvis, er det bedre at barnet får grøt enn mme ved 4 mnd alder. Men dette blir jo opp til hver enkelt. Vi startet med maisgrøten, tror ikke det finnes grøt som du bare skal blande med vann på dette trinnet. Men kanskje du kan lage selv, ja, der er jeg rimelig blank...
Linnea&Julie Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 jeg begynte med Hipp sin risgrøt med banan og fersken fra 4 mnd. denne blandes med vann !
line_n & sara Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 hirsegrøt (holle) fra helsekosten, blanda denne med mm, og litt svisker. i tilvenninga vil jeg nok anbefale deg å blande med mm, og ikke vann uansett hva som står på pakka! ville uansett tatt en prat med hs før jeg begynte å gi fast føde.. om vekten er normal etc..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Begynte med maisgrøt da det var den jeg hørte som var lettest å venne de til, med minst smak. Den skal blandes med mm eller mme. Havregrøt ris/hvete er fra 4 måneder, Nestles trinn 1 og skal blandes med vann. http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=1&pci=5 Har prøvd å gi den til Jonas, den gikk ned med en morsom grimase. Smakte på den selv, og synes ikke det var all verdens. Maisgrøten smaker jo tross alt noe... Men synes det er litt enklere (og billigere) og blande med vann så håper han vil like den. Som andre sier her jeg ville ammet og gitt grøt ved siden av. Hvis du er veldig interesert i å amme så lenge som mulig. Jeg fullammet i 2 måneder, begynte da med flaske med mme på kvelden. Når han var 4 måneder begynte jeg med smaksprøver på grøt, trappet opp og en flaske om dagen. Ammer nå 3 ganger om dagen, og han er 5 måneder neste uke. Det var valget jeg tok, men alle må bestemme for seg selv om ikke etter hva det sies her inne.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Vi begynte med maisgrøten.. litt skeptisk de første gangene, men nå gaper han og vil ha mere :-)
twoboys & a girl Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Begynte med mais grøt, ikke så storspist ble bare ett par skjeer i nesten to mnd. Men nå er han begynt å spise mere.
Mrs Cullen ;) Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 hvor tidli begynner dere med grøt? venter dere til barnet er 4mnd eller noen som har prøvd tidligere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå