Prins05&07C",) Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Her liker minsten å pusle på selv. Selvfølgelig elsker han at vi tuller og leker med han, men ofte pusler han så fint på gulvet, utforsker og skravler babyspråk. Legger jeg meg ned med han, vil han stort sett bare opp. Så jeg synes ikke det er lett å finne ut hvordan vi kan leke sammen. Setter jeg meg ned med han med en bok, er han opptatt med andre ting, eller så skal han bite og tulle med boka. Men kanskje det er jo hans måte å bli kjent med ting på! Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke leker mer mad han, men tror ikke han lider noen nød heller. Han er blid og fornøyd. Hvordan gjør dere det med leking, og pusler barnet på for seg selv innimellom? Lillegutt er forresten 9 mnd.
Yo&La+spire Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Du trenger nok ikke ha dårlig samvittighet så lenge han virker glad og fornøyd:) Eg synes også det var "vanskelig" å leke med snuppa når hun var så liten...dvs, eg kunne gjerne legge meg ned å bla i en bok med henne, rangle med ranglen osv, men hun virka liksom ikke noe interessert i meg...hun lekte like blid og fornøyd om eg gjorde husarbeid, så lenge eg var i samme rommet....Eg pleide å synga og snakke med henne da, så eg følte eg bidro litt i leken iallefall;) Det er lettere nå når hun er større, 16 mnd, da kan vi bygge ting sammen, putte klosser i boks, bade, løpe rundt ute osv.
nungo Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Så lenge han er blid og fornøyd trenger du ikke gjør enoe mer eller ha noe dårlig samvittighet. De fleste baby trenger ikke så mange stimuli og blir fort sliten om vi "leker" mye med dem. Kos og oppmerksomhet i form av prating, smiling etc er det kan trenger mest og i passende doser - det vet du som mammen hans best hvor mye og når han trenger det; høres ut som han får alt det han trenger, så bare fortsette - hans skal nok si ifra når han trenger mer :;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå