Gå til innhold

Noen som har erfaring i å legge panel på veggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt nytt veggpanel men anert ikke hvrdan i gjør det:) Det er sånn som "klikker" i hverandre (uten at det sier klikk da). Hva slags utstyr trenger vi bortsett fra hammer og spiker? Må vi lime? Kunne sikker godt ha spurt der vi kjøpte panelet, men det er så lenge siden. Er det vanskelig?

Skrevet

Gubben gjorde det totalt uten erfaring på forhånd og det gikk veldig fint. Spikre opp den første, legg i den andre, spikre, legg i den 3. osv. Anbefaler spikerpistol på det VARMESTE - sparer en for masse irritasjon og evt bøyde spikre. Også lurt å ha målebånd, blyant, god sag (som man kan skjære både på langs og tvers med - ikke alltid veggen faller ut med en hel planke på enden. Og god tålmodighet når man kommer til tricky plasser som rundt lysbrytere og stikkontakter, hjørner og vinduer (hvor man kanskje må skjære innhukk i en planke).

Skrevet

Tusen takk!

Da skal vi gå til innkjøp av spikerpistol! Det er sånne liknende panel plater:)

Skrevet

Tror vi brukte lim:)

Jeg kan ikke se noe spikerhull.. .. Kanskje under listene da? :)

*blåndi*

Skrevet

SamSung; spikerhodene ligger inni skjøtene, derfor du ikke ser dem ;o)

Skrevet

men men...hvordan får man spikret -under- skjøtene da? Spikrer man de kun til veggen opg ikke til hverandre?

Og..hvor viktig er det at de er nøyaktig like lange? Altså at de når helt opp til taket og ned til gulvet (om dere skjønner hva jeg mener:) Vi skal jo ha lister over mener jeg og da gjør det vel ingenting og de ikke når helt opp til taket..eller??

Skrevet

Kun til veggen ja. Gjør ikke noe at de ikke er like lange, så lenge ikke forskjellen er så stor at den ikke lar seg skjule av lister. Husk å bruke water loddrett så du ikke faller skjevt ut dersom feks gulvet er skjevt (og ender opp inne i hjørnet med en planke hvor skjøten er nærme hjørnet øverst og langt fra nederst (i verste fall)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...