Gå til innhold

Gravid med sopp???Please..noen som har svar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her også jeg:)

Kan en sopp infeksjon skade mannens svømmere?Er nå i 21pp,og har stadig tilbakekommende sopp inf,på tross av at jeg både tar canesten vagiatorer og smører med salven.Kan det ha noen innvirkning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være..

Ved stadig tilbakevendende soppinfeksjoner, bør man ta kontakt med lege, slik at man evt kan få et annet legemiddel som er mer effektivt.

Skrevet

Enig med den andre anonym her få det sjekket med lege å få noe som virkelig virker på resept. Men vil si det at nå har jeg fått beskjed av to forskjellige leger en privat gynekolog og en gyn på sykehuset at de heller annbefaler pevaryl enn canesten. Pevaryl er også reseptfritt på apoteket, bestående av vagitorer og krem.

Skrevet

Jeg ble kvitt mine tilbakevendene soppinfeksjoner(hadde iallefall 1-2 i mnd!) på en veldig enkel måte!

- Bruker kun bomullsundertøy

- Gav alt av undertøy etc en ekstra skylling etter at tøyet var ferdig rent.

- Byttet ut laktasyd som jeg brukte før med asan (gudene veit hvorfor det er bedre)

That's it.... Etter det har jeg ikke hatt en soppinf. på to år, før jeg nå har en antydning i slutten av sv.skapet.

• 3 uker senere...
Skrevet

når det kommer til vasking av underlivet er vann best å bruke når man har en soppinfeksjon!! det anbefales ikke å bruke underlivs-såpe da det kan bli værre!!!

Skrevet

Jeg fikk et annet reseptbelagt legemiddel før jul av legen da jeg hadde prøvd canesten etc og det gikk ikke bort.

Eneste er at det kan man ikke ta når man ammer da..

Spiser du mye søtt? Lurt å drikke vann tilsatt sitron eller appelsinjuice for å lage et litt surer miljø der nede.

Je har også hørt at streptokokk infeksjon nedentil kan ligne mye på sopp, og da er det ikke rart hvis canesten ikke tar det vekk.

Gå til legen og få tatt en bakterie prøve.

:)

Skrevet

Hei!

Var også endel plaget med sopp under graviditeten, og er plaget til tider etter dette også. Men ved å begrense sukker inntaket veldig og drikke mye vann med sitron ble det mye bedre, merker med en gang hvis det blir for mye sukker (juletider / ferier osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...