Zupermam Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 vår sønn har hatt veldig løs mage veldig lenge nå. Han går på melkefri diett, så det er ikke melka som gjør det... har noen tips til hva det kan være? Vi drikker Prosobee soyamelk spiser grovt brød, grønnsaker og div annen vanlig mat.... Han drikker rismelk i barnehagen.
Leandermamma Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Noen barn som har melke(protein)allergi, reagerer også på Soya, som Prosobee er basert på. Du kan jo prøve med Nutramigen en periode for å se om avføringen endrer seg.
Zupermam Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2008 vet du, jeg kutta ut Prosobeen for omtrent 3 uker siden, og nå er alt iorden:) God gammeldags bæsj, hehe, og ikke rennende suppe. Nå får han havremelk med kalsium til brødskiva istedet, og så git jeg ham en ekstra kalsiumtabeltt i ny og ned istedet.
Leandermamma Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Så flott! Min gutt reagerte også med løs mage av Prosobee. Hva spiser gutten din til middag? Synes det er litt vanskelig å lage middager til han, siden det er melk/melkepulver/melkeprotein i de fleste sauser, gryteretter osv... Middagsglass liker han ikke, men det er jo melk i nesten alle de også Han kaster veldig lett opp, så alt må moses, og derfor må det være en del saus i maten for at den skal bli flytende nok. Har du noen gode mattips??
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Jeg tror allergien holder på å gi seg, for han har fått både vaniljeis og yoghurt i det siste, for første gang! Tjohoo! Han aldri reagert med oppkast eller diare, kun eksem. Diareen kom nå i vår, og det var vel da han begynte å reagere på Prosorbeen antar jeg. Han er 2 år i sept, og startet med den da han var baby, husker ikke helt når. Han likte ikke å drikke den, men vi brukte den i maten fra han begynte med fast føde,. Det var en del middagsglass uten melk husker jeg, endel retter altså, lapskaus, mormors gryte, og pasta med biff for 15 mnd tror jeg ikke har melk eller fløte i seg. De likte han.Nå spiser han det samme som vi, ( dvs vi spiser det samme som han, hehe ) og det kan være feks: •Spaghetti ( stekt karbonadedeig/kjøttdeig med pastasaus og litt grønnsaker) • Go´og mager kjøttkaker med poteter, har ikke saus, kun smeltet margarin over potetene • stekt laks med poteter og grønnsaker. Har litt havrefløte i panna etter at fisken er stekt, så blir det en slags fløtesaus. Det er veldig godt! havrefløte har de på helsekost, og ultra. Noen ganger rema stormarked. • kyllingboller på boks, og lapskaus på boks har ikke melk. Det samme med Fjordlands lapskaus ( for de late dagene • Toro Bolognesegryte har ikke melk • havregrøt med havremelk • Lettpølser med fullkornpasta og pastasaus/potetstappe. Koker potet og moser med litt smeltet smør og eventuelt litt havremelk så blir det en god potetstappe. • fiskekaker uten melk med grønnsaker og potet • hjemmelagt gryterett mye her er litt "klumpete" mat ser jeg men... vi spiser lite saus, eller har gjort det til nå iallefall:) Lykke til!
Zupermam Skrevet 1. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2008 ups.. trykka visst på anonymknappen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå