lillebie på`n igjen Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 ser de ikke skal ligge i et rom over 25 grader, men har bare hatt de l liggende ute her i en uke....skal de egentlig i kjøleskap`?
ikø29 Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Jeg snakket med apoteket i forbindelse med spøryene (gonal f) og de sa at fryserekken ikke skal brytes noe som betyar at når vi mottar medisinene skal de ligge i romtemperatur. Etter at de er tatt ut i fra apoteket skal de ikke inn igjen for å unngå for mye svinginger i temperatur.
lillebie på`n igjen Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 hmm jeg fikk beskjed av apoteket å putte de rett i kjøleskap(sprøytene altså) men nå har progrestanen ligget så lenge ute at jeg får bare ha den der :-)
ikø29 Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Merkelig det der.. Da jeg skulle hente medisinene på posten hadde de lagt i kjøleskap og da jeg åpnet pakken var det klistermerker på gonal-f om at de ikke skulle i kjøleskap. Dette resulterte i ringeunde til apoteket som igjen ringte til produsenten og de kunne ikke garantere at de virket som de skulle på grunn av svingingene i temperaturen. Jeg fikk da beskjed om at når vi har mottatt medisinene så skal de oppbevares i romtemperatur. Forrige runde la jeg alle medisinene rett i kjøleskap og siden innholdet ikke har forandret seg tenker jeg at det kommer til å gå bra. De virket iallefall sist.. Tror det er litt ulik praksis. Jeg hadde minde progestan tab i kjøleskapet sist og det resulterte i graviditet. (Mistet men det har ingenting med oppbevaring av medisiner å gjøre, tenker jeg ;-)) Gjør det du mener er best, du. Det går nok bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå