Gå til innhold

hvordan oppbevare progrestan ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser de ikke skal ligge i et rom over 25 grader, men har bare hatt de l liggende ute her i en uke....skal de egentlig i kjøleskap`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare hatt mine i skapet.

Skrevet

Jeg snakket med apoteket i forbindelse med spøryene (gonal f) og de sa at fryserekken ikke skal brytes noe som betyar at når vi mottar medisinene skal de ligge i romtemperatur. Etter at de er tatt ut i fra apoteket skal de ikke inn igjen for å unngå for mye svinginger i temperatur.

Skrevet

hmm jeg fikk beskjed av apoteket å putte de rett i kjøleskap(sprøytene altså)

men nå har progrestanen ligget så lenge ute at jeg får bare ha den der :-)

Skrevet

Merkelig det der.. Da jeg skulle hente medisinene på posten hadde de lagt i kjøleskap og da jeg åpnet pakken var det klistermerker på gonal-f om at de ikke skulle i kjøleskap. Dette resulterte i ringeunde til apoteket som igjen ringte til produsenten og de kunne ikke garantere at de virket som de skulle på grunn av svingingene i temperaturen. Jeg fikk da beskjed om at når vi har mottatt medisinene så skal de oppbevares i romtemperatur.

Forrige runde la jeg alle medisinene rett i kjøleskap og siden innholdet ikke har forandret seg tenker jeg at det kommer til å gå bra. De virket iallefall sist.. Tror det er litt ulik praksis. Jeg hadde minde progestan tab i kjøleskapet sist og det resulterte i graviditet. (Mistet men det har ingenting med oppbevaring av medisiner å gjøre, tenker jeg ;-))

Gjør det du mener er best, du. Det går nok bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...