Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 er som en trassig treåring allerede, og han er bare knappe 3 mnd..Helt til nå har det vært null problem å legge han, har hatt faste rutiner ganske lenge (han har gjort det av seg selv)-har bare lagt han, sunget og sagt god natt. Så har han kunnet pludre litt med seg selv en stund, før han har sovna. Men nå den siste uka hyler han når han skal legges. Straks jeg tar han opp, blir det stille. Prøver jeg å legge han igjen, blir det hyling igjen..Han er supertrøtt, har spist godt, rapet osvosv-- virker bare som at det bare er fordi han vil være oppe..Har veksla mellom å byssa han i søvn, prøvd litt sukkervann- og han har av og til sovna ved puppen..Slik er det stort sett på alle dupper, og til kvelden. Hva gjør jeg galt? Jeg prøver å få lagt han før han er stuptrøtt, men da blir han bare irritert hvis han blir liggende for lenge uten å få noe respons..Han har begynt å sikle en del da- men det kan vel ikke være kløe i gommene allerede? Jeg merker når han sutter på fingrene mine at han biter mer over enn han har gjort før, men er det ikke litt tidlig at det skal begynne å klø nå?? Samtidig når han bæres, så sutter han på skulder/klær osv, egentlig alt som kan suttes på blir putta i munnen, han sutter også mye på fingrene sine..Kan også bli irritert av og til når han får pupp, kan spise godt- så plutselig begynner han å skrike. Roer han ned, legger han til igjen, og da er alt greitt.. Hva i all verden er dette da??
PrinsesseJenta Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Kan ikke akkurat svare deg på hva det kan være,men har noe av de samme problemene selv..han sutter/gnager på alt han får i munnen,og blir helt febrilsk når man gnikker på gommene..å sikler vanvittig mye..er sutrete stort sett hele dagen,og det er veldig ulikt han. Han sover heller ikke ordentlig på natta mer..jeg tror kanskje det er tenner på gang,men han er bare 15 uker gammel. Hs sa at d kan bynne å klø i gommene leeenge før tennene bryter fram.
Leontine Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 HS sa at man kan bygge opp madrassen under hodet litt dersom man mistenker at de klør i tennene. Dette skal lette på trykket i munnen, og skal hjelpe. Prøv dentinox også for å se om det hjelper. Fåes kjøpt på apoteket. Vår tulle har de siste ukene skreket MASSE når hun skal legge seg om kveldene. Men etter å ha holdt ut skrikingen (vi lar henne ikke ligge å skrike, bare hvis hun sutrer), sovner hun nå av seg selv kl 20 og lar mamma og pappa få kvelden får seg selv. Hun ville være oppe sammen med oss, men det går nok ikke. Så dersom det er vilje som gjør at han ikke vil legge seg, har jeg ikke annet råd enn å holde ut. Syng, prat med han, sitt ved siden av sengen; hold ut! Det blir bedre. Vi holdt på nå i seks uker, så tro meg det blir bedre =)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 oh my- seks uker??? Herremin...Tror det er ren vilje som gjør at han ikke vil legge seg ja, for han virker ganske så tilfreds når han løftes opp, og gliser verdens største sjarmisglis .. Lar han ikke ligger å skrike alene, bare hvis han sutrer- men det går fort over i skrik hvis han er i rette humøret.. Prøver alle trix, synger, setter fart på uro'n, prater, hysjer, stryker på magen osvosvosvosvosv..Til slutt er det en kombinasjon mellom byssing, hysjing og synging som gjør utslaget.. Denne uka har det ikke vært hver kveld, heldigvis..Hm, vi får vel bare holde ut, se om vi består "testen", hehe.. Skal jammen meg holde ut lengre enn han ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå