Gå til innhold

Hvordan regner jeg ut studiepoeng??

Anbefalte innlegg

Ringte på en skole i dag og fikk høre at opptakskravet lå på 46-48 i snitt.. hva betyr det??

Hvordan regner jeg ut hva jeg har i studiepoeng fra vgs + alderspoeng?

Noen som vet om man får studiepoeng fra privathøyskole? (treider)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138205877-hvordan-regner-jeg-ut-studiepoeng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke studiepoeng fra vgs, du har karakterpoeng og tilleggspoeng som til sammen utgjør konkurransepoengene dine for opptak til høyere utdanning.

Her er utregningsmetoden: info.samordnaopptak.no/studiekompetanse_poengberegning/poengberegning

Hva har du tatt på Treider? Du får tre konkurransepoeng for 60 studiepoeng fra lånekassegodkjent høyere utdanning.

Forstod det nå..fant også ut at jeg kun har 39,7 i skolepoeng + alderspoeng, og hvis snittet ligger på rundt 46-48, så er det kanskje vanskelig for meg å komme inn da...? (vurderer å ta et år med noen fag først, og her vil jeg også få 2 studiepoeng til)

Jeg aner ikke hva reiselivslinja til Treider går ut på, men dersom studiet er berettiget til støtte fra lånekassen, utgjør 60 studiepoeng og det kreves generell studiekompetanse for opptak - så ja, da får du 3 konkurransepoeng.

Har du husket å regne med eventuelle fordypningspoeng?

Hvorvidt det er vanskelig for deg å komme inn med det du nevner, kommer an på hvor mange alderspoeng du har. To i året fra fylte 20, maks åtte.

jeg har 31,7 i skolepoeng + 8 alderspoeng..ingen fordypningspoeng såvidt jeg vet. Treider er en privatskole, vet ikke om det teller med da..? Krever generell studiekompetanse, og får støtte fra lånekassa..men om det utgjør 60 studiepoeng, det vet jeg ikke...prøver å finne det på nettet, men...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...