Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #1 Del Skrevet 10. juli 2008 Her virker det jo som om alt er svartmalt og negativt. Om man lurer på om man har angst nok, så får man det ihvertfall her inne. Virker ikke som man backer hverandre opp i det hele tatt. Nei, her setter jeg aldri mine øyne mer. Huff, så mange pessimister. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138205874-nysgjerrige-f%C3%B8rstegangsf%C3%B8dende-b%C3%B8r-holde-seg-bore-fra-dette-forumet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #2 Del Skrevet 10. juli 2008 Ja om du ikke har merket det, er det mange kvinner som har fått både fødselsangst og verre ting etter å ha født. Hvis du ikke liker at de av oss legger ut om sine tanker og følelser og erfaringer så har du ikke noe her å gjøre nei. Angst er negativt, og ofte pessimistisk, og det må det være rom for. Klart man skal peppe hverandre opp og gi hverandre råd og tips om hvordan få det bedre, men det hjelper ikke akkurat på når slike som deg ikke har toleranse for de som ikke kan være optimistiske pga deres livsssituasjon. Slik du skriver mistenker jeg at du er den som startet tråden om "urkvinnen og kvinnekroppen"..... Synes forresten at det burde ha vært to forum som går på temaet angst: et for førstegangsfødende og et for fleregangsfødende. Da kunne kanskje problemet vært løst? Alle får utløp for sine "issues" uten at den ene delen blir vettskremt og den andre delen blir provosert av slike som deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138205874-nysgjerrige-f%C3%B8rstegangsf%C3%B8dende-b%C3%B8r-holde-seg-bore-fra-dette-forumet/#findComment-138206901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Del Skrevet 12. juli 2008 Tja, du har vel ikke forstått hva fødselsangst betyr, siden du skrvier det du gjør. Du har antakelig heller ikke lest underteksten på denne siden: "Gruer du deg så voldsomt til fødselen at det kan karakteriseres som angst? Her kan du lette på trykket." Synes folk backer hverandre opp massevis her inne, men innimellom ramler det inn slike som deg som ikke har fødselsangst (og gudene må vite hva du mener å ha å bestille her inne...) og avleverer fraser som at det bare gjelder å tenke "riktig." DET er ikke på noe vis å backe noen opp, du forteller at det bare er litt trylleri i innnstillingen og så burde vi være ferdig med det. Det er en grunn til at andre typer angst er noe man kan gå til behandling for i årevis og likevel ikke "komme over det." Det du skrev om urkrefter og kvinnekroppen og hva det nå var, kan kanskje virke som hjelp for noen få der ute i universet som ikke har fødselsangst, men det betyr ikke at det går hjem hos alle andre. Jeg opplever ingenting i innlegget ditt som oppbacking - det var snarere det motsatte, du tråkker på alle oss med fødselsangst - og tro meg, fødselsangst kan man utmerket godt ha uten å nesten ha dødd i en "vanlig" fødsel. Så synes du det kom mye negativt, forteller det heller at du har tråkket fullstendig i salaten ved å ikke vite hva du snakker om, snarere enn at folk her inne er pessimister. Det er dessverre ikke noe hokuspokus å bli kvitt angst og man blir i alle fall ikke kvitt det av slike innlegg som det forrige du la her inne. Du mangler helt opplagt kunnskap om hva angst er og jeg anbefaler deg å sette deg inn i det om du likevel skulle ta turen tilbake hit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138205874-nysgjerrige-f%C3%B8rstegangsf%C3%B8dende-b%C3%B8r-holde-seg-bore-fra-dette-forumet/#findComment-138214958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå