Gå til innhold

Male på lerret. Noen som kan litt om det? Trenger litt råd og veiledning:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt litt å male på lerret.

Kjøpte lerret på Clas Ohlson. Ok lerret syns jeg. Tror det er 20x20cm.

Har bare oljemaling,som jeg syns er noe klin.

Vanskelig å gjøre rent penslene og det er ganske tykt å male med.

Har hørt andre bruker akrylmaling. Er det enklere å få penslene rene når en bruker akrylmaling?

Hva slags "motiv" maler dere?

Noen triks ifht verktøy utenom pensel?

Trenger enklet og greitt tips og råd til hva jeg kan male,og male med,og male på.

Tenkte å kjøpe større lerret etterhvert som jeg får tak på dette her.

Liker godt å bruke sterke farger.

Har malt noe nå som jeg brukte maskeringstape på kryss og tvers,og malte rødt oppå.

Ble litt kult når jeg tok vekk tapen.

Men ligna litt på et flagg på en måte...

Fortsetter under...

Skrevet

Acrylmaling er bra fordi det er vannløselig og tørker fort.

Ellers oppfører det seg ganske likt som oljemaling.

Hvis du ikke har gjort det noe særlig før og ønsker å øve deg, kan det være bra å kopiere bilder du synes er kule/fine. Det er en fin måte å øve seg på, både teknikker og for å finne sin egen stil.

Skrevet

Viss en skal tenke litt priser og sånn. hvor lønner det seg å kjøpe maling?

Og lerret??

Nettbutikker??

Forslag?

Skrevet

Jeg pleier å handle maling og lerret på europris. Det er ganske billig, også er jeg ikke noen proff maler så jeg trenger ikke det beste utstyret. Ellers kan du f.eks bruke svamp eller kam, lime på ting og tang.... kommer ikke på mer i farten, men mye morsomt man kan finne på altså.

Gå på allposters.com eller net e.l(tror det heter det, ellers er det noe som ligner) der er det masse bilder du kan kopiere og ideer fra!

Lykke til! :)

(Nå tror jeg at jeg skal ta meg en malerunde i helgen jeg også, gitt)

Skrevet

Europris har hatt noe tilbud på akrylmaling (iallfall tidligere) flasker med maling .. grønn, gul, rød, blå, sort og hvitt tror jeg.. Den malingen var helt ok.. Hvis du skal male med akryl, vil jeg annbefale deg å finne forskjellige "svamp" pensler.. Gir fint trykk f.eks på bakgrunnen..

Ellers har de jo noe på "metro".. men mener de er dyrere der enn på europris, i allfall på lerret..

Håper dette kan hjelpe deg litt..:)

Skrevet

takk for tips!!!

Annonse

Skrevet

Åååå, det er kjempemorro å male! Men jeg er absolutt ikke flink, derfor er det så fint å være kreativ på andre måter:-) Bland gjerne akrylmaling med sand eller riskorn (blir superkult) og smør på (kan bruke alt! Kun fantasien som setter grenser. Jeg har brukt cornflakes, spaghetti- you name it). Jeg bruker plastikkbestikk eller pakker inn kjevla i gladpack og ruller malingen utover. Det er også kult å lage forskjellige strukturer med sparkel (den vanlige man bruker når man pusser opp kan stivne og dette av i flak, får også kjøpt for å bruke på lerret, men er litt dyrere) for så å male lett over. Drypp maling, tynn ut i vann og spray på med en gammel jif-flaske, maskeringstape er super, dypp glass i maling og lag sirkler over... abstrakt er greia for meg iallefall. Håper noen fikk nyttige tips av dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...