Tirilill Skrevet 10. juli 2008 #1 Del Skrevet 10. juli 2008 Flere som har bebisser som sliter med kolikk??? Harald begynt å gråte da han var 14 dager. Begynte pent med 2-3 timers økter med skriking...og har hatt til nå mellom 5-10 timer om dagen. Hadde en bedre periode i forrige uke, men denne uka har vært grusom! For å si det sånn så holder jeg rett å slett på å bli gal. Jeg er deprimert rett og slett. Vi har prøvd alt mulig rart. Jeg har kuttet alle selvfølgelig ting som kål, erter, brokkoli, løk, paprika, krydder i maten, melkoeprodukter. Og drikker ammete med fennikel i. Vi går til kiropraktor. Det neste er vel akupunktur. Men alt er jo så sabla dyrt også..ihvertfall når det ikke ser ut til å funke. Er så sabla lei av alle vel mente råd om ting som funker...inegnting funker jo!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 10. juli 2008 #2 Del Skrevet 10. juli 2008 Huff.. skjønner deg virkelig! Har du prøvd minifom? skal tas før du ammer:) Prøv det! Vi har hatt god virkning av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirilill Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juli 2008 hmmm...de anbefaler ikke minifom lenger. De har funnet ut at det ikke har noen virkning. Det sa helsesøster til meg ihvertfall. Men hva som stemmer aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #4 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei... Dumt spørsmål kanskje, men regner med at du ikke drikker kullsyreholdige drikker?? Det kunne i alle fall ikke jeg drikke med mellomste, han ble forbanna og i tillegg full fart i bleia med en gang :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredjemann på vei :D Skrevet 11. juli 2008 #5 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg vet altfor godt hva du snakker om og hvordan du har det. Eldstemann her hadde kolikk. Han ble født i november 2005, med kaldeste, mørkeste tida foran oss. Syntes han skrek unormalt mye helt fra han var nyfødt, men det toppet seg på lille julaften så den jula var helt jævlig... Vi prøvde både minifom, kiropraktor og kutte ut melkeprodukter, men ingenting hjalp. I tillegg hadde jeg skikkelige såre brystvorter og måtte prøve alt mulig for å lindre på det også. Da han var 2 mnd var han også blitt veldig urolig under ammingen så han greide ikke spise seg mett og jeg gikk og ga han pupp hele dagen med under 2 timers mellomrom, men da ble magen hans veldig urolig. Han fikk ei flaske tillegg om kvelden for å stille den verste sulten, men ammeproblemene og kolikken fortsatte helt til han ble 4 mnd. Da bestemte jeg meg for å slutte å amme, det var ikke verdt det når han ikke ble mett! Og fra den dagen jeg gikk over til kun å gi han flaske, var kolikken borte vekk! Skrikingen hans skyldtes at han var urolig under måltidene og måtte mates altfor hyppig, så etter at måltidene ble større og sjeldnere ble han en helt ny unge! Men det sykeste av alt er at så fort problemene er borte, glemmer man nesten hvor slitsomt det var. Ellers hadde det neppe blitt født så mange barn. Aner ikke hva jeg skal anbefale deg til gutten din, men ville bare fortelle at det er flere som har hatt det som deg! Det er helt uutholdelig mens det står på og man blir desperat og lei, men det er bare snakk om 3-4 mnd så er det over like fort som det oppstod! Du får bare holde ut som best du kan, og gjøre det DU føler hjelper gutten din mest. Lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai mammaen til to Skrevet 12. juli 2008 #6 Del Skrevet 12. juli 2008 huff. skjønner godt at du blir deprimert. jeg blir jo helt stresset om småtten her gråter i 5 min liksom... forferdelig å se at de har det vondt.. om det er mye greier i melken som ev gjør at de får kolikk. hva med å gi mme? er jo best for dem å få mm men om det kan hjelpe magen så er jo ingenting bedre... trøsten får iallefall være at du har nok ikke lang tid igjen..pleier det ikke stoppe ved 2-3 mnd alderen? mini her hadde noen dager med luftsmerter i magen. og jeg gav han da miniform. det hjalp her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tisi Skrevet 12. juli 2008 #7 Del Skrevet 12. juli 2008 Det er riktig at de ikke anbefaler minifom lengre, med det er ikke fordi det ikke har noen virkning.... Undersøkelser (på dyr) viser at det kan påvirke arvestoffet hos barnet, og da mest hos hankjønn. Men det er ikke bevist på mennesker enda. Man kan trygt bruke minifom i opp til en uke, sa legen min nettopp! Og det gjorde vi,og ungen vår har sovet siden. Hun rapet og rapet rett etter måltidene, og all luft forsvant. Så for oss har det i alle fall hatt en virkning!!! Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fia71 Skrevet 14. juli 2008 #8 Del Skrevet 14. juli 2008 Huff, jeg synes virkelig synd på dere! Det er forferdelig slitsomt når det står på! Gutten min fikk behandling hos manuellterapeut når han var 3 uker gammel (han er nå 10 uker). Det er en anerkjent behandlingsmetode. Manuellterapeuten han har gått til er spesialist på barn. Han har til nå hatt 2 behandlinger og det har hjulpet veldig! Skal tilbake for ekstrasjekk i august. Det er gratis for barn så hvis det finnes en manuellterapeut i nærheten av der du bor så vil jeg anbefale deg å prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirilill Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 16. juli 2008 jøss..noe som er gratis!!! Kiropraktor er ihvertfall ikke gratis...har nå betalt 1500 kr for behandling som kankskje virker...litt... Harald er nå snart 10 uker og skrikingen har absolutt blitt bedre, men han er fortsatt plaget med mye uro og skirker om kvelden1-2 timer. Liker best å sove når han er i bevegelse så vi triller og vi triller. Har bestilt meg mai tai så jeg slipper å få så vondt i armene etter all bæringen. Han har en pupp han vil ha den andre må jeg tvinge han til å ta.da kan det hende han suger bittelitt på den...Driver å pumper meg så jeg ikke skal bli helt skakk! men melkeproduksjonen har allerede begynt å bli laber i den ene han ikke vil ha. I det siste har jeg drukket fennilke te. prøver alt. begynner å få hvite flekker på neglene fordi jeg ikke drikker noe melk eller melkeprodukter. Holder meg selvfølgelig borte fra brus og syrlig juice. Drikker minimalt med kaffe..kanskje 1 kopp om dagen. Nå vil jeg ha en skrike fri unge snart....ikke lenge igjen til 3 mnd!!! HURRA!!! Takk for alle velmente råd og støtte:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #10 Del Skrevet 16. juli 2008 Et lite tips i forhold til at Harald bare vil ha den ene puppen er at han muligens kan ha favorittside. Da kan du bruke tvillingstillingen på puppen han ikke tar slik at han da kan ligge på sin favorittside, viss det er noe av årsaken Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 17. juli 2008 #11 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei tirililill. Ville bare sende deg en trøste klem. Vi sleit jo veldig med gråt, men etter 3 kiropraktortimer, klystersetting og miniform dråper er det værste nå over!!! Legen sa i dag at ikke miniformen anbefales, så jeg må kutte den ut. Håper jeg slipper tilbake til den grininga!! Det tar så jævelig på atte.... Kan se ut for at DAmian sleit mer med hard mage enn kolikk. Lykke til tirilill!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå