Gå til innhold

Kontroll 33+0 - ks vs vaginal

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Hadde en veldig ålreit samtale med jordmor på Riksen i dag. Forrige ukes UL viste 2 x seteleie og estimert 2 x 1900g, noe som øker sjansen for keisersnitt. Moden mamma svarte meg på et tidligere innlegg om at hvis det var et "rent" seteleie, var det ikke noe i veien for vaginal setefødsel. Dette bekreftet JM i dag, og jeg er faktisk positivt til setefødsel dersom UL helt på slutten viser at småtassene lar hverandre være i fred. Hun snakket mye om monitoreringen av både mor og barn under riene og at man ikke vil la fødselen stoppe opp eller trekke i langdrag på samme måte som med enlinger. Det var forresten også positivt at Tv1 ikke har setet så langt ned ennå, noe som holder liv i et mikroskopisk håp om at han ennå kan snu seg. Synes han burde stå på hodet for mammaen sin...

Formen er upåklagelig. Så lenge jeg passer på å ta pauser (noe som ikke alltid er så lett å huske på), kan jeg være ganske aktiv. Siste uka har både blomsterbed og hekker fått gjennomgå. Er opp max 1 gang om natta og jeg har for lengst fjernet de ekstra putene i senga. Tralalala... :-)

(joda, det går FULLSTENDIG på tverke innimellom også med vondter og utmattelse, men korttidshukommelsen er "heldigvis" ikke helt på topp...)

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon som deg - bare at jeg er 30+5. Mine jenter er 1,8 og 1,9 og ligger begge med sete ned. Jeg har også lyst til å føde vanlig da jeg vet at det er det beste for meg og dem (har jo født 3 ganger før vaginalt) , men er lite lysten på setefødsel... ser du er positiv....tror ikke jeg er det.

Men tiden er enda inne for at de kan snu seg - de har jo god plass sier de på rh.

Er faktisk bare oppe en gang om natten jeg også:) men har et par hemoroider som tar livet av meg. Men nå er det på bedringens gang.

Hei,

vet ikke om dette blir det samme men min tv2 kom i sete. Det var ikke noe problem - kom lett ut. De hjalp til ved å dra litt i et ben og han kom 5 min. etter nr. 1. (var 2.600 gr.)

Mulig det er anderledes når nr. 1 ligger i sete det vet jeg ikke noe om.

Jeg grudde meg til tvillingfødsel da første man tok veldig lang tid. Men disse to gutta kom i løpet av 1 1/2 time. Gikk veldig greit og var i god form igjen med en gang. Er glad jeg fødte normalt.

Vet ikke om dette hjalp noe i det hele tatt ..... .-) ??

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...