Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Vi kjenner ei gammel dame som heter Evilda, og tenker muligens å alle opp nurket etter henne dersom knøttet blir jente. Synes det er en fin versjon av Vilde, som så mange jenter heter i dag. Dersom det er gutt liker jeg veldig godt Viljar. Synes det betegner en sterk person. Dessuten synes jeg det klinger godt til storesøskens navn, som er Silje, Erlend og Martine. Hva synes dere?
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Silje, Erlend, Martine og Viljar klinger kjempeflott. Jeg liker Viljar - det er et veldig sterkt navn! Synes også Vilja til jente er pent. Synes kanskje Evilda ble litt for spesielt med tanke på hva søsknene heter, hva med Alvilde? Eller bare Vilda? Ellers foreslår jeg som sagt Vilja
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Takk for forslag. Har faktisk tenkt litt på Vilda selv. Vilja blir på en måte litt likt Silje hvis du skjønner hva jeg mener. Jaja, det er lenge til enda, så vi har god tid til å tenke på....
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Ja, enig i at Vilja blir litt for likt Silje. Det tenkte jeg ikke på ) Synes spesielt Erlend er et utrolig flott navn. Evilda synes jeg blir litt "pompøst" i forhold til de relativt enkle og greie navnene du har fra før, så jeg ville nok gått for Vilda, evt Hilda. Er også litt tilhenger av at barna får hver sin forbokstav )
Synnøve_Solbakken Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Viljar er fint og passer til søsknenes navn. Evilda var litt rart, syns Vilde og Alvilde er myyyye finere. Vilda er ok, syns det ble litt rart.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Synes også at Viljar passer veldig godt, og som dere sjønner er vi tilhenger av enle navn som ikke er helt poppis, men samtidig ikke uvanlige heller. Kan godt hende at Evilda blir i feil gate ifht til de andre...
sonne Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Evilda er ok, men ikke et navn jeg ville valgt selv. Er heller ikke så glad i Vilda og Vilja, men synes Vilde og Alvilde er fine navn.
sonne Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Liker ikke Viljar, det er nok bare ikke helt min smak
Vannmann35 Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Synes Evilda klinger merkelig, men er sikkert en vanesak. Uansett er Alvilde penere, synes jeg, og passer fint til søskens navn. Viljar er et helt ok navn, men ikke min smak da.
Bjaren Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Evilda er et fint og sjeldent navn! Men syns Vinjar er finere en Viljar!
Molla-67 Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Silje, Erlend, Martine og Evilda.... passer ikke i mine ører.... Silje, Erlend, Martine og Viljar.... blir også litt feil. Evilda klinger litt merkelig og Viljar synes jeg er nydelig. Dvs det hørt til de navnene jeg tidligere syntes var helt grusomt, men så ble jeg kjent med en liten "skjønnas" som heter Viljar og nå syns jeg jo det er kjempefint !!! Men jeg syns også at Silje og Viljar blir litt likt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå