Gå til innhold

Huffda.. Sambo har fått dilla på dette navnet:

Anbefalte innlegg

Oliver! Han synes det er så fint, og at det klinger så bra med hans etternavn! Og jeg skal være enig i at det klinger veldig bra med etternavnet. Men! Det er jo et skikkelig poppisnavn! Og jeg som har et håp om og unngå et poppisnavn, for jeg synes at de fort blir kjedelige etterhvert som det stadig dukker opp nye gutter og jenter som heter det samme. (Med ALL respekt for dere her inne som eventuelt måtte ha en sønn eller noe som heter Oliver!) Jeg synes ikke at Oliver er stygt, tvert imot, men jeg synes bare det er så kjedelig.

Men jeg har et håp om at samboern "tygger" så mye på navnet at han til slutt blir lei av det, slik som han har gjort med et par andre navn.

Men hva mener dere? Ville dere styrt unna et poppisnavn, eller er det ikke noe og tenke over at en liten Oliver mest sannsynlig vil gå i barnehage og på skole med 4-5 andre med samme navn? Selv har jeg et navn som var veldig populært på 80`tallet, og gikk på skole med mange som het det samme. Jeg syntes det var et dørgende kjedelig navn! Men jeg er blitt mer glad i det nå da... :-)

Fortsetter under...

Jeg tenker som deg: vil unngå de såkalte poppis-navnene.

Ifølge statistisk sentralbyrå er det 2598 som heter Oliver, å det er de siste årene navnet er blitt populært. Altså er det endel småttiser med det navnet.

http://www.ssb.no/emner/00/navn/

Samoern min har også vær inne på Oliver, men jeg har "fått snakket han fra det". Det er mange måter å uttale Oliver på, alt etter dialekt og hva man er vant til. Jeg vil helst ha navn som ikke skaper forvirring verken i skrivemåte, eller hvordan det skal uttales.

(Jada, jeg er skikkelig vanskelig, hehe)

Lykke til med navnevalg! :)

Oliver er et fint navn det, men kunne aldri brukt det, av to viktige, mener nå jeg, grunner:

1) Det er poppis. Vil ikke at sønnen min skal ha et navn som 4-5 andre i klassen heter.

2) Dette navnet skaper stor forvirring når det gjelder uttale! Ulike dialekter osv. Disse variantene har jeg hørt av navnet: Ållivar, Ållivær, Oliiver, Olliver, Ollivær osv.

jeg liker navnet, jeg =) syns d er stilig =) å poppisnavn, joa, men d har jo vært aktuelt lenge på en måte... søs vurderte d for 9 år siden, syns d var veldig pent.. er veld et navn som blir brukt litt, da, -for d er jo et pent navn...=) hvis dere skjønner ;o)

Jeg kjenner 3 smågutter som heter Oliver, samt en liten Olivia - Oliv-navn er i vinden, og navnet er helt utelukket for min del. Jeg uttaler også navnet som Ollivår, mens mannen sier Olliver - det blir litt feil med et navn vi uttaler ulikt. Jeg vil heller satse på navn som har familietilknytning enn et navn som er trendy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...