Gå til innhold

Bikini overdel i føde basseng?

Anbefalte innlegg

Jeg ble seksuelt misbrukt når jeg var liten,og har pga det fått store komplekser for kroppen min. Syns spesielt puppene mine er kjempe stygge. Har termin om 5 uker, og har veldig lyst til å føde i vann,men tanken på å måtte sitte i et badekar uten å kunne skjule puppene mine, gjør at det ikke er noe alternativ. Så derfor lurte jeg på hva dere tenker om å ha på seg en bikini overdel,eller en bh i badekaret? Vil så gjerne føde i vann denne gangen! Håper noen har noen synspunkter å komme med. Blir veldig takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138203859-bikini-overdel-i-f%C3%B8de-basseng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du ha på deg hva du vil!

Og så burde du gi beskjed til jordmor om at du har en slik historie som du har, sånn at de vet om det i tilfelle du skulle få reaksjoner rundt det. Og også slik at de kan ta hensyn til det. Fortell også gjerne hvordan du vil at de skal forholde seg til det - om du f.eks ikke vil at det skal bringes på bane uten at du selv tar det opp.

Lykkt til med fødsel!

T på deg det du er komfortabel i. :) Kan være en ide å skrive dette som Vertigo skriver i et fødselsbrev, så slipper du å begynne å forklare så mye på sykehuset, men kan gi de brevet, slik at de kan lese om dette. Jm har sikkert en mal på fødselsbrev/fødselsplan du kan få.:)

Lykke til! :)

Jeg skrev forskjellige ønsker for fødsel på et vanlig A4-ark og leverte til jm som tok mot meg. Hadde blant annet skrevet at jeg ville ha klær på overkroppen så lenge som mulig... Likte heller ikke tanken på føde helt naken, selv om jeg ikke fødte i vann. De tok selvsagt hensyn til det, barnepleier knappet opp sykehusskjorten rett før babyen kom opp på magen:) Det går sikkert helt fint m bikini-overdel i vann:)

Annonse

Man bestemmer selv om man vil ha bebin opp til seg med en gang trur jeg, men det er best for den lille å få mest mulig kroppskontakt i førsten. så er vel derfor de gjør det trur jeg.. men kan vel høre om pappan vil ha den med en gang da?

Jeg vil gjerne prøve i badekar, men er også flau over puppene mine.. så tenkte å pakke ned en bikini topp eller noe...

Jeg tror dessuten det er store sjanser for at man underveis ranger av seg, klær kan virke veldig hemmende der og da. Selv var jeg flau over kroppen på forhånd, men tror jeg spradet naken rundt på føderommet allerede 2 timer etter jeg kom dit, klærne de var liksom i veien.... men dette trenger jo ikke være likens for alle. Det viktigste er jo at man gjør det man kan for å ha det bra, da slapper man best av..

Det er så godt å høre at det ikke er bare er meg. Trodde det var en selvfølge at man satt helt naken oppi badekaret. Så det var litt fint å høre at det er flere der ute som også vil ha noe på overkroppen når de føder.

Annonse

Jeg kommer nok også til å ønske å beholde en overdel på meg når jeg føder...

Navlelo, -hvis du har litt angst for dette med baby'en opp på magen rett etterpå, si fra om det. I jordmor serien på nrk er det jo en som tydligvis har gjort det, der far får baby'en på magen sin etterpå. -Kanskje det kan være et alternativ, så får du litt tid å komme til hektene på etterpå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...