MammantilLeah Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hun har vært sutrete i 3dager nå, sover lite på dagtid, spiser mindre, og gulper/spyr VOLDSOMT, det er ikke bare en liten gulp liksom, det er mengder, noen ganger helt flytende, andre ganger er det mer tykt, med klumper i... hun pleide å spise 160ml, det er skjeldent ho spiser opp nå, hun drikker gjerne bare 100ml, og det går mellom 3-5 timer mellom hvert måltid... i natt sov hun rundt, fra 22-07.30, fikk mat, drakk 110ml, lagg henne igjen og hun sovnet med en gang, sov til 11.15 og fikk mat igjen 12.30, da var det jo 5 timer siden mat og hun drakk bare 100ml, så fikk hun mat igjen 15.00, da va det hyl og skrik, og hun drakk ca 90, og gulper/spyr masse etter hvert måltid, virker ike spesielt fornøyd, hun pleier jo nesten aldri å grine... hun er forresten 2mnd.. Noen som har noen råd til meg???
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Når hun kaster opp/gulper mye og spiser mer, må du ta kontakt med lege. Jeg vet ikke hva det er eller hva som kan gjøres, men har lest at ved væsketap er det viktig at de spiser bra og det gjør hun ikke osm du skriver. Du kan jo bare ta en telefon til legevakta eller noen andre fagpersonell som er oppe nå.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 første setningen ble litt feil....skulle være:'Når hun kaster opp/gulper mye og spiser lite,...'.
mamma'n til knerten Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Jeg ville også ringt legevakten!!! STort vesketap for så små er ikke bra!
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Kan være allergi. Gullet mitt viste ikke noe sterke tegn til allergi før han var 2-3mnd. Men han har sterk melkeallergi(blant annet..)
MammantilLeah Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2008 takk for svar, ringte legevakta og hørte, men siden hun ikke var sløv, var det ikke vits i å komme, fikk bare beskjed om å se det ann... huff
velsignet med to Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Ville tatt kontakt med fastlegen i morgen da for en sjekk. Evt. hs.
mamma og godguttene Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Ta deg en tur til HS og hør med de der. Jeg er ingen fan av legevakt, hører så utrolig mange rare historier. Eldste mann her holdt også på sånn, det endte med sykehusinnleggelse. Han hadde malkeallergi, fant de ut etter 4 mnd. Ps: Veldig viktig å følge med på væsketap og vekt
MammantilLeah Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2008 bleiene har vært ganske normale, litt løserer bæsj, synes det va litt lite tiss i dag på mårran, ho sov med bleia i 13 timer, fikk mat en gang på de timene..
mamma og godguttene Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Følg veldig nøye med på det med bleiene, veldig god indikasjon på om hun får for lite væske/for mye som kommer ut igjen. Ved tegn på tørre bleier skal de alltid sjekkes. Min gutt måtte ha intravenøst når vi ble lagt inn første gangen.
MammantilLeah Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2008 takk for tips:) drar på helsestasjonen i morgen uansett..
MammantilLeah Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. juli 2008 Da har jeg ringt helsestasjonene, kunne komme 13.15. Hun fikk mat kl 19.00 i går kveld,etter det badet vi, når vui hadde badet kom det masse gulp igjen, satt på sofaen å kosa litt med, men ho var veldig urolig, gulpet igjen,virker som om ho brekker seg, og sliter med å svelge, sovna på magen min ved 21 tiden, der sov hun 1,5time ca, prøvde å vekke hene rundt 22.30, men hun sov, ikke snakk om å våkne, hun pleier alltid å få mat i 22-22.30tida, deretter rett i seng, jeg la henne da, ca 22.30, regnet jo med ho våknet så fort hun om i senga, men neida, hun helt til 07.10 i dag tidelig, 12 timer uten mat, første gang... da drakk hun 150ml, lagg henne igjen, og hun sover fortsatt.. skal bli godt å få sjekket henne..
mamma og godguttene Skrevet 11. juli 2008 #15 Skrevet 11. juli 2008 Hei igjen :-) Kom bare til å tenke på noe. Eldste her ble opperert for noe som heter pylorusstenose siden han gulpa så mye. ( Før de fant ut at han hadde melkeallergi også ). Husker ikke helt hva det er, men det har hvertfall noe med en lukkemuskel ganske langt oppe i tarmene som er for stram. Når ikke denne operasjonen hjelp så ble han sjekket for reflux, visst ikke jeg tar helt feil så har dette også noe med en lukkemuskel å gjøre. Men begge deler kan hvertfall gi symptomer som (sprut)gulping. Er jo ikke sikkert hun har noe av dette, men du kan jo nevne det på HS. Google det opp og se om noe av det stemmer på jenta de :-) Hold oss oppdatert da :-)
MammantilLeah Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. juli 2008 Skal holde dere oppdaterte.. hun ligger på sofaen med meg nå, kom en liten gulp, men det virka så tykt, og kornete, noen ganger er det helt flytende... virker nesten som om ho har vondt i halsen, ligger med tunga ute nesten hele tida, sjauer med å svelge å brekker seg... blir gaaaallllll....
MammantilLeah Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. juli 2008 da har vi vært på hs, de mente jeg bare måtte holde øye med henne, og hun ville det skulle bli tatt en urinprøve siden jeg sa urinen var litt mørk, så da fikk vi satt på en urinpose, så durte vi til legekontoret, hun hadde jo ikke tisset da vi kom dit, så måtte mate henne, da kom det litt tiss.. urinpørven slo ut på 1+på blodlemgmer i urinen, og 1+ på blod, så mulig en uvi, de skulle sende den til dyrking, så får et bedre svar til mandag... håper jenta mi blir bra snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå