Gå til innhold

Dere som tar E-vitaminer, hvor mye tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen uker uten piller har jeg nå begynt igjen. Tar gravid multivitaminer, omega 3 og e-vitaminer. Har aldri tatt e-vitaminer før men tenkte jeg skulle prøve. Har foreløpig bare tatt en kapsel om dagen som det står på pakken, men lurte på om jeg burde ta dobbelt opp? Skal også ta babyklister etter uttak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde E-vitaminer i den syklusen da jeg ble gravid. Tok to tabletter hver dag. Vet ikke om det var det som gjorde susen, men gravid er jeg i alle fall :o)

Skrevet

Tar to nå og håper det hjelper.

Skrevet

Dagens dummeste spm, men hvilken styrke er det på E-vit dere tar??

Skrevet

Jeg tar 2 x 350 mg.

Skrevet

Oi, det var mye....Vitaminene GRAVID (2 tabletter altså) inneholder 150% av referanseverdien for E-vit. Det kan være livsfarlig og få i seg for mye E-vit. så vær forsiktig!! Jeg får ikke lov av mannen min og spise de, og vil heller ikke gjøre det etter og ha lest at GRAVID-vit. inneholder mer enn nok av de:)

Skrevet

må si meg enig med ♥Frøya♥

det var til og med på FBI på nrk for noen mnd siden, at e vitaminet på apoteket inneholdt var det over 400 ganger hva som var anbefalt dagsbehov, og at det kunne være farlig....

tror med sunn mat og gravid-vitaminer er man dekket:-)

Skrevet

Hei Chaiemae

Jeg tok jo E vitamin de gangene jeg ble gravid. Spesialisten i fertilitet som jeg går til nå, synes det ikke er noe god ide.

Det pga det ikke er vannløselig og KAN føre til en forgifting i kroppen.

Jeg tok også 700 mg - moren min som kan medisin fikk pusteproblemer da hun fikk høre styrken jeg tok. De vet ennå ikke hva E vitaminer er godt for, men de tror det er et antioksidat, men mye mindre enn for eks. blåbær etc.

Jeg spurte han om Babyklister også, han ville ikke at eg skule ta noen form for naturmed./blomstermed. for man vet ikke helt hvilke hormoner de har i seg, og det kan skape forstyrrelser i våre celler.

Jeg føler meg litt skyldig her, siden jeg beg. med dette for ett halvtår siden her..

men de andre to her har nok helt rett, ett sundt kosthold og stressfritt liv er nok det beste.

Kaffe =koffein feks er veldig fy fy..

En gruppe kvinner ble delt inn i to grupper,

Gruppe 1 - drakk 1-2 kopper kaffe per dag (eller tilsavende svart tea el. cola drikke). Gruppe 2 - drakk 1-2 kopper per uke.

Gruppen 2 ble 25 ganger så fort gravid som gruppe 1 - det er mye!

Så jeg sluttet å drikke kaffe, og røyke selvfølgelig da jeg ble gravid. Nå drikker jeg kaffe igjen, men skal slutte når jeg for tr neste gang, pga nytt forsøk i august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...