Gå til innhold

Er det mulig å bygge ett hus med ca 500 000 i EK (om vi får en OK pris for huset vi har)

Anbefalte innlegg

Om jeg jobber fulltid har jeg 350 000 i årslønn, han har ca 340 000. Har ikke tomt eller noe i prisen, kan kanskje få noe graving som egeninnsats. Vi har snekker i familien som skal hjelpe til. Tenker å bygge med utleie. Tomtene koster omlag 500 000, er vi heldige får vi en til ca 300 000. Koster vel omlag 100 000 med tilkoblinger og slike ting til stat og kommune. Skal ikke ha noe palass, men minimum 150 kvm tror jeg vi må ha, ja. Har sett på ett hus som koster 1 550 000 "nøkkelferdig" men det er uten sokkel, så den må vi tegne til selv. Men man sier jo at kjeller/ lecamur er "gratis" arealer. Tenker å ha IKEA-kjøkken. Ingen overdådig standard, bare helt normale ting.... Har ikke behov for steinbelagt gårdplass. Kan ta garasjen på sikt..

Må vel legge til at jeg har studielån på ca 175 000, har noe annet lån nå, men det regner jeg med vi skal greie å nedbetale ganske brukbart innen byggestart. Håper vi kan begynne så smått til neste sommer/ høst... Senest.

Fortsetter under...

Jeg stiger om 2 år til ca 370-80 000... PS! Har full stilling, men jobber frivillig redusert nå. Regner med å få 5-6000 for sokkelen. Regner med myyyyyye egeninnsats, via snekkeren vår:) Og noe rabbatter gjennom han...

Ja det hørres nå ikke ut som noe problem, dere har ca årslønn på 700 000 så det skal ikke være noe problem å få lån på 2,5 mill..

vertfall ikke når dere har egenkapital..

Må bare huske på at du kan regne med å brenne deg på de du leier ut til.

Mine gamle leieboere stakk av husleie og strøm som vi måtte dekke.

Skjedde med 2 leieboere.

Skikkelig surt!

Sikkert ikke lett å finne orntlige leieboere, vi har vært utroligt heldige med våre, håper de aldri flytter, aldri noe de klager på, å hører aldri noe bråk fra de, å betaler som de skal.

Men er nok en fordel å ha depositum når en leier ut, å ikke bruke forskudsleie avtalen det kan en også brenne seg på.

Annonse

Takk for svar:D

Vi har leid ut før, til ei alenemor, og det var helt supert:) Betalte til punkt og prikke. I første omgang vet vi hvem vi evt skal leie ut til, så er ikke bekymret for det til å begynne med. Men kan kanskje være lurt å be om referanser til evt leietaker...?

et 100 m2 stort hus er ofte ca 1000 arbeidstimer.....så alt kommer an på hvor billig snekker du har....sokkel koster lite å bygge......må jo ha grunnmur uansett....du kan sette opp hus for 6-700.000 om du er litt kreativ.....

Snekkeren vår blir nok veldig billig:) Har tenkt å ha en mest mulig firkantet klosse, uten mange vinkler og slikt, heller løfte taket og få høyre 2. etg enn å bygge med ark f.eks:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...