rosami Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hei! Jeg har en gutt på 1 mnd. Jeg full-ammer han, men neste uke skal jeg ut en tur å lufte meg sammen med noen venninner et par timer, og har tenkt å pumpe ut et måltid til han. Det er vel litt individuelt hvor mye hver enkelt spiser sikkert, men hvor mye sånn cirka bør jeg ha pumpet ut for at far ikke skal bli altfor svett når han skal være alene med han ?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Pump ut slik at du er sikker på at det blir nok. Dersom du pumper rundt 100 ml bør det være mere enn nok dersom du regner med å være borte fra gutten i et måltid. Har dere gitt han flaske før? Vil i tilfelle anbefale at far har prøvd å gi med flaske en gang før slik at dere er sikker på at han tar flasken og da ser dere ca hvor mye gutten tar :-)
BergensMamma18 Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Mitt gutt på straks 4 uker drikker 120ml:-) Glad i mat;-)
Tuppen og mini Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Har skjønt at det er veldig forskjell både på hvor mye barna spiser, og hvor mettende melken til den enkelte er. Da mini var to måneder spiste han bare 50-60 ml pr måltid. Mens andre barn trenger mye mer. (Det er jo da snakk om mm, med mme blir det noe annet) Nå er han 6 måneder og spiser fortsatt bare litt over 1 dl, men er god og rund da :-) Vil tro at hvis du har 1 dl så sulter han ihvertfall ikke! Det far mest sansynlig blir svett av er at han nekter å ta flaska! Vi hadde prøvd med flaske noen ganger først, og det gikk bra, men da prøvde vi når han ikke var sånn kjempesulten. Da pappan var hjemme alene for første gang, og skulle mate en sulten gutt som akkurat hadde våknet, ble det full krig hehe.... Men det gikk jo bra da. Oppfordrer absolutt til å prøve og få det til. Det er veldig godt å komme seg ut litt!!!
rosami Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2008 Tusen takk for oppklarende svar! Vi har prøvd å pumpe et par ganger og gitt han flaske, og det gikk kjempefint...melka gikk ned på høykant! Syntes det var litt vanskelig å pumpe ut, og fikk ikke ut mer enn en halv dl ca... Men men, får vel litt mer teken på det etterhvert kanskje... ? Ellers får jeg pumpe i flere omganger, for behovet for å komme ut "i den virkelige verden" begynner å melde seg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå