Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

noen som kan hjelpe meg, har litt for dårlig matlyst. er ikkje kvalm eller noe, bare ikkje lyst på mat, men tenker jo at den lille spiren vår trenger næring, og da må jo eg ete. Noen som har gode råd. Særlig til måltider tidlig på dag. er ikkje så gla i brødmat. middager går bra, men må jo ete før middag.....

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Jeg orker ikke brødmat på morgenen for tida, så nå blir det en nektarin eller to, det smaker kjempegodt :)

Mat med lukt er IKKE fristende om dagen, så blitt litt usunn kost siste dagene, ostebaguett med kokt skinke og ost til middag...

Skrevet

Jeg har også lite matlyst for tiden. Enten MÅ jeg ha EN bestemt ting eller så føler jeg meg bare sulten uten lyst på mat...

Har du prøvd knekkebrød til frokost? Jeg har nesten helt sluttet å spise brød, spiser bare en liten skive til frokost, med kalkunpålegg og tomat på. Tomaten er der mest for at det ikke skal bli for tørt. Andre ting klarer jeg ikke få ned om morgenen. Til lunsj er det kun masse salat og knekkebrød med ost og skinke som gjelder.

Jeg måtte eksperimentere litt for å finne ut hva som funket best til frokost, kanskje du kunne kjøpt inn litt forskjellig?

Ellers synes jeg også at nektariner er kanongodt for tiden! :)

Skrevet

samme her :) ikked dårlig men heller ikke sulten! føler at jeg faktisk er ganske mett hele tiden og jeg som vanligvis er ganske så sulten... titter i kjøleskapet men lukker igjen og har absolutt ikke lyst på. blir stappmett av omtrent ingenting...

men prøver å tenke på babyen og spise litt variert og sunt slik at selvom det blir lite så får den litt å vokse på, så her går det i frukt, kjeks, litt ost, middagsmat... men så små mengder og jeg fikser ikke å spise kveld lenger, spiser middag, legger meg til vanlig tid men er ikke sulten og lysten på frokost!

har gått ned 3 kg, vil jo gjerne spise men har ikke matlyst. ringte jordmor og hun sa at hvis jeg var i form ellers og ikke så veldig tynn, det er jeg jo ikke så gikk det fint for babyen... har prøvd å spise mer for dens skyld men da kaster jeg opp...

Skrevet

tror det er mange her som deg:) jeg prøver å spise frukt. er egentlig det eneste som smaker for tiden. det går med noen kg jordbær disse ukene kan du si. eller har jeg funnet ut at dersom jeg lager en pitteliten skål med havregryn, så er det lettere å spise enn et stort måltid. målet mitt er å spise et par skjeer i slengen. så har jeg god samvittighet for de neste 2-3 timene...

det lureste er sikkert å finne noe du klarer å spise litt av, og ikke forsøke å tvinge i deg noe som helst. spis litt av gangen, så er det ikke så ille:)

Skrevet

Jeg hadde deg også slik, i omtrent tre uker. Ble bedre i uke 8-9. Jeg sørget for å ha lettvint mat lett tilgjengelig, som frukt, rosiner, yoghurt, trålte butikken for å finne et pålegg jeg hadde lyst på, knekkebrød, kjøpte tre- fire sorter juice og noe farris som jeg byttet på å drikke for å få væske i kroppen, (klarte ikke vann..) . Var hjemme alene og det gikk mye i ferdigmat fra disk og a la fjordland.... orket ikke tanken på å lage noe selv, og tenkte at ferdigmat er myye bedre enn ikke mat... selv om jeg bare spiste opp litt over halve porsjonen og ble kjempesulten igjen etter to timer!

Jeg valgte å begynne med kosstilskudd, tror det heter "Gravid", som inneholder folat, men også endel vitaminer og mineraler ting man kan trenge.

Trøst deg med at det går over :)

Annonse

Skrevet

Prøvd med varm mat om morgenen? Pannekakter? Grøt?

Eller kanskje frukt, havregrøt, semulegrynsgrøt, fruktsuppe, youghurt, (meieriprodukter) frokostblandinger?

Hvis du vil ha varmt mat om morgenen kan det være en fordel å lage noe ferdig før du legger deg om kvelden, slik at det bare er å varme opp når du skal spise om morgenen:)

For meg har frukt vært et stoort hjelpemiddel til nå,.. Hadde og veldig dårlig matlyst frem til uke 14, og da gikk det veldig mye nektariner/druer/appelsin og slikt.. gjerne kuttet opp å blandet i lag som en liten salat=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...