Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse og som vet evt. hvor lang ventetid de har? Vi har forsøkt å få barn godt over et år uten og lykkes og ønsker nå og starte utredning. Fikk anbefalt denne klinikken. Er veldig i villrede om hvor jeg skal starte. Har time hos fastlege snart så får vel ta det derifra.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138202616-smedstadgynekologene-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg ville starte utredning fikk jeg beskjed om å ta kontakt med min gynekolog. Jeg ville bli utredet på Rikshospitalet for de har mer å tilbyenn feks Ullevål. Men gynekologen min vil vente med utredning da jeg har blitt gravid 3 ganger på 1 år, selv om resultatet har uteblitt..............Andre som har brukt Smedstadgynekologene har fortalt at de har lang ventetid, men det varierer sikkert alt etter hva en skal dit for!

Takk for svar Eshaw. Jeg har nylig flyttet til Oslo og derfor har jeg pr dags dato ingen gynekolog jeg går til. Tenkte det derfor var greit å starte hos fastlege.Har forsøkt å surfe litt rundt for å få litt tips om utredning, men syns det er vanskelig å finne tips om hvordan jeg kan gå frem, hvor jeg bør henvende meg etc.

Du må få en rekvisisjon til gynekolog av fastlegen din. Jeg kan anbefale Spesialisthelsesenteret (tror det heter det) i Pilestredet Park, dr. Fredrik Hanche eller Marit Andvig. Hun har langt ventetid, han har kort. De er begge spesialister! Jeg er veldig fornøyd. Ellers skal Berit Kjærran Norling være en av de beste. Jeg gikk til henne før, men synes ikke det fungerte særlig bra.

Utredning er nok en (relativ) lang og tøff prosess, med mange prøver og ikke nødvendigvis noe resultat. For mange finnes det ingen biologisk grunn til at en ikke blir gravid eller for hvorfor en mister. Sats på Rikshospitalet når den tid kommer, har venner som er veldig fornøyd med tilbudene de har.

Heisann!

Jeg har en datter på 2,5 år. Jeg ble gravid etter en lang periode med prøving og to pergotimekurer. Jeg fikk også anbefalt Smestadklinikken, tok derfor kontakt med dem og gikk til oppfølging der under svangerskapet. Var ikke noe problem å komme inn der da ihvertfall. Jeg var kjempefornøyd med oppfølgingen og vil anbefale dem på det sterkeste!!!

De er sikkert gode, men anbefaler å holde deg langt unna Ove Mortensen. Huseby går for å være veldig god, men min opplevelse med Mortensen var rett og slett kjip! Er lesbisk og overveltig og Mortensen ved Smestadgynekologene ga meg først en intro til hvor vanskelig dette med oss lesbiske er for gynekologene for så å nekte å behandle meg til IVF før jeg går ned. Nå er jeg ingen sylfide, men har god livsstil, sterk, trener og sliter med gammel overvekt ikke ny. Det hadde ikke så mye å si. Nordica derimot sier de er godt fornøyd med meg som IVF-kandidat og har ingen problemer med å behandle meg. Hører også fra akupunktøren min at Mortensen er en mange reagerer på, mens Huseby går for å være helt topp. Selv valgte jeg Carsten Trolle på Majorstuaklinikken. Dyr, men timen får du lynraskt og han er helt herlig, verdt hver krone!

Annonse

CathyS: Trist å høre at du har hatt så dårlig erfaring med Ove Mortensen. De fleste som har tipset meg opp smedsadgynekologene nevner som regel han som den beste og mest hyggelige av de..

Jeg har fått henvisning, men fastlegen måtte sende den over post så tar vel litt tid før jeg får tilbakemelding. I tilegg har de vel litt ventetid..

Fastlegen tok blodprøver bla. for å sjekke om jeg har eggløsning.Jeg får svar på disse i neste uke. Jeg var på dag 11 i syklusen da jeg var der og trodde de tok blodprøver etter dag 14 for å sjekke eggløsning?? Syns dette var litt merkelig..Hun mistenkte at jeg har noe progestronmangel da jeg slier med noe spotting og ga meg crinone som jeg nå har begynt med. Mannen har også bestilt time for "svømmeprøve". Det er en begynnelse i allefall.

• 1 år senere...

Jeg går hos Huseby på Smestad, og han er virkelig helt topp! Ikke minst som menneske.

Jeg har også blitt "advart" så smått mot Mortensen. Jeg har alderen litt imot meg nå og har hørt at han kan kjøre unødvendig harde salver mot damer å 40+. Men har ikke vært hos ham, men Huseby kan jeg i hvert fall anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...