Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er 32 uker på vei og skal lage spaghetti med kjøttsaus til middag. Svinekjøttdeigen gikk ut på dato 8. juli... Er den ok å lage middag med i dag? Er litt usikker...
kokosyklus Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Nei, det ville jeg ikke gjort. Den ligger fersk så lenge i pakka, at den må være full av bakterier hvis den er gått ut på dato. Jeg er litt krakilsk da, går het sikkert bra:)
OsloMor Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Kjøtt gått ut på dato?? Aldri verden om jeg hadde spist det, æsj!
LegallyBlond Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Jeg hadde ikke gjort det, men jeg er også overhysterisk på sånne ting
Dina1 Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Det hadde eg aldri gjort nei.... Kun hvis den va tatt opp fra frysern, da har den nok holdt seg men ikke om den va "fersk"...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Jeg ville nok gjort det ja. Bakterier forsvinner når det stekes. selvfølgelig om den lukter stygt ville jeg nok ikke brukt den, men ellers ser jeg ikke noe problem med det.
"husmor"med lille Nora Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 nei hadde ikke spist dn. men eg spiser aldri noe som har gtt ut på dato.. uansett om eg er gravid eller ikke..
It's all about me Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Nei det hadde jeg ikke spist selv om jeg ikke var gravid engang. Kjøttdeig er det kjøttet som tåler minst før det blir dårlig.....eller farse/medisterdeig er vel en tanke verre.
Galskapens overhode Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Lukter den greit så kan du bruke den.. Tenkte selv å bruke kylling som hadde gått ut på datoe 2 dager i forveien.. men DEN luktet noe helt for JÆ....IG.. Så da brukte vi den selvsagt ikke.. Sniff deg frem til det du.. Alle bakterier drepes alikevel hvis du steker det godt.. Alt kjøtt har jo bakterier p seg..
___ Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Hvis den hadde ligget i kjøleskapet, virket normal på lukt og smak og ble stekt så ja, uten tvil.
viktorogmilla Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Nei, det hadde jeg ikke gjort, spesielt ikke da jeg var gravid. Men kjøtt som er utgått på dato anbefales det vel ikke å spise uansett. Står som regel .siste forbruksdag', ikke 'best før', eller 'bør brukes innen'.... Men jeg er gjerne litt over middels hysterisk da:)
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er selv veldig hysterisk når det gjeler kjøtt utgått på dato, men nå er min mor her og hun sier at det går bra. Familien får spise den, men jeg tar noe annet... Godt å høre at det ikke bare er meg som er hysterisk... hehe..
1+1=2+1+x Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Jeg hadde spist det visst jeg ikke hadde vært gravid. Men var selv veldig påpasselig når jeg var gravid.
PyttPytt Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Har venner som jobber i ulike instanser i næringsmiddelproduksjon og de sier at man som regel setter holdbarhetsdatoen en dag eller to før det blir kritisk dårlig, bare sånn for sikkerhetsskyld, så går nok godt å spise hvis det varmebehandles skikkelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå