Lillegull2008&2010 Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Er 5 mnd imorgen. Melka strakk ikke til, han hadde bare gått opp 50 gram på 14 dager, så jeg måtte begynne å gi han grøt nå. Enda så har jeg amma konstant og pumpa masse en hel uke. Er en stor gutt så helsesøster sa at jeg aldri kom til å få opp melkeproduksjonen til det samme som han hadde behov for før. Kjente litt på "dårlig mamma" følelsen og synes det er litt nederlag.. Men da jeg så igår hvor godt han likte grøten så forsvant dårlig mamma følelsen! Han elsket det jo!!! Synes fortsatt det er et nederlag, skulle ønske jeg kunne fullamme lengre. Men var så moro å se. Han gapte over skjea og svelgte det rett ned uten søl! og neste skje med grøt kom ikke fort nok! Også smilte han mens han spiste samtidig som han sa; Mmmm... hehe, sååå morsomt! Så gleder meg faktisk til neste smaksprøve når han våkner igjen Han gulpa voldsomt mye igår, er det en vanlig reaksjon på fast føde og litt mme? Hvor mye kan jeg øke med idag egentlig? og videre? skal man holde seg til samme grøten en stund nå? vet helsesøstra sa noe om alt dette igår, men jeg syntes det var så fælt at han hadde gått opp så lite så fikk ikke med meg alt hun sa.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Hei. Har en yngre gutt enn deg så ingen erfarning. Men etter det h.s sa til meg er det absolutt ingen nederlag å begynne med grøt ved 5 mnd!!! Når lillegutt begynner å vise innteresse for det vi putter i munn, kan vi begynne med smaksprøver mente hun. Rundt 4-5 mnd. Venter man for lenge med å inntrodusere fast føde risikerer man faktisk at h*n ikke er innteressert lenger. Hs sa faktisk at årlig blir flere barn innlagt på sykehus fordi de ikke vil ha annet en pupp, foreldrene har ventet for rett og slett. Og dermed blir babyen underernært. Fikk litt sjokk jeg, har aldri hørt om det før. Vet de sier det samme om pottetrening osv. Venter man for lenge etter at de viser tegn på å være klare, går det "stadiet" over og det blir vanskeligere igjen. Så gøy han likte grøt! Gleder meg til vi kan begynne med smaksprøver!!! Hi, hi lykke til!
Lillegull2008&2010 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2008 ja du har jo rett. Han har jo hatt så lyst å smake på maten vi spiser en stund nå, så det har nesten vært verre å vente enda lengre med fast føde når han er så interessert! Det er faktisk bare å glede deg til smaksprøvene, det var utrolig morsomt! (selv om det var vemmelig i forkant) Takk, og lykke til selv! Noen andre som vet om reaksjoner og hvor mye jeg kan øke for hver dag? Når de får fast føde er det da de skal bæsje hver dag? for med bare morsmelk kan det jo gå mange dager mellom hver, gutten min hadde jo fått en rytme på hver 4 dag.
Lillegull2008&2010 Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2008 dytter litt jeg.. Noen som vet hvor mye jeg skal øke med, reaksjoner? avføring hvor ofte(blir kanskje ikke aktuelt før han får en hel porsjon?) nå har det bare vært smaksprøver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå