Sunshine med småtroll:) Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 - når begynte dere med velling - hvor mye introduserte dere til babyen? - hvordan lager man det? hehehehe
line_n & sara Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 vi ga aldri velling, begynte rett på grøt, etter råd fra hs. det er så mye enklere å gi tykk grøt fra skjei! men velling lager du ved å lage en veeeldig tynn grøt, husk at du bør ha egen tutt til flaska, så babyen ikke må suge så hardt! spør etter tuttene på babybutikken, mulig det holder med en trehulls, og ikke en med Y hull hvis barnet er lite (4-6 mnd) tror det kommer mye og fort fra Y hull, og det kan bli litt voldsomt for barnet! introduser den gradvis, og til å begynne med, kan du gi feks en bitteliten ts (da kan du sikkert bruke vanlig tohulls tutt, for det blir ikke så tykt) og øke ganske forsiktig til du ser om barnet reagerer på det! til å begynne med, gir du på formiddagen, ikke kvelden, hvis barnet ditt får mageknip, slipper du nattevåk!
nungo Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Vi begynte så smått med velling når vesla var ca. 5 1/2 måned. Begynte med smaksprøve (2-3 barneskjer) i en liten uke midt på dagen. Da jeg var sikker på hun ikke fikk magetrøbbel gikk jeg over til å gi henen grøten på kvlden 1-2 timer før leggetid og øker gradvis mengden. Hun er nå 6 måneder + 1 uker og spiser ca 1/3 prosjon grøt til kvelds. Nå gir jeg mest vannlig grøt, emn velling de første 2 ukene. Det lagde jeg av mormelk iblannet litt grøtpulver (brukte Nestle sin maisgrøt). Med morsmelk blir "grøten" unsett veldig tynn - helt flytende. Økte mengden pulver etterhvert men fortsatt blri den jo veldig tynn, så hun spisete den fint. Jeg ga med skje da og ikke flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå