Gå til innhold

Eggløsning og clearblue fertilitetsmonitor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt CB sin fertilitetsmonitor i 3 mnd. De to forrige syklusene gikk jeg rett fra lav til max fertlitet, og hadde max fertlitet i 2 dager etterfulgt av en dag med høy fertilitet for så lav igjen.

Jeg hadde da eggløsning på dag 11-12 og 13.

Denne syklusen er jeg på dag 17, og er på fjerde dag med høy fertilitet. Ennå ikke fått max utslag. Mitt spørsmål er om det er vanlig å ha fire dager med positiv el-test? Vil gjerne høre andres erfaringer med cb monitoren og hvor mange dager dere for utslag, og på hvilke dager?

Leser også her inne at mange tester på kvelden etter el. Men med monitoren står det at man skal teste med morgenurin, noe som jeg gjør. Kan det være at jeg hadde fått max fertlitet dersom jeg hadde brukt urin fra dag/kveld?

Skrevet

Idag er det femte dagen med høy fertilitet og på dag 18 i syklusen.

Ingen som har noen erfaringer????

Kan vel ikke ha el i 5 dager???

Skrevet

jeg har aldri hatt d så lenge. kanskje du er gravid? har du tatt en test?

Skrevet

Høy fertilitet på clearblue fertilitetsmonitor betyr ikke at du har eggløsning, men at du er under hormonpåvirkning, slik at du får slim sædcellene overlever bedre i bl.a. Eggløsningen skjer først når du har maksimal fertilitet.

Jeg har kun brukt monitoren en mnd, men jeg hadde høy fertilitet i 6 dager før jeg fikk max to dager og deretter en dag med høy igjen før jeg var nede på lav fertilitet.

Skrevet

Monkri: Hdde det bare vært så vel:) Har testet for graviditet, men den var neg:(

Jeg fåre håpe det er slik som Gumman83 skriver, at egget bare ikke har sluppet ennå. Håper det slipper i løpet av helgen! Da er det vel bare å stå i helga og krysse fingrene:)

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Hei du! Her i gården er jeg på sjette dagen med høy fertilitet. Synes dette er litt rart, da de aldri har vært slik i de forrige syklusene. Ikke er jeg gravid heller. Er dette normalt da, eller sliter kroppen min med å frigjøre egget?

Hvordan går det med deg, gumman83? Hvor lenge har du prøvd og hvor i syklusen er du?

Skrevet

Vi slutta med prevensjon i august 06, og har prøvd litt mer eller mindre siden da. Ikm til uka jeg, og ingen tegn til noen ting, så blir nok prøving neste mnd. også.

Som sagt hadde jeg høy fertilitet i 6 dager før jeg fikk maksimal, men skjønner at du blir litt stressa når det ikke har vært sånn hos deg før. Krysser fingrene for at det slipper snart i alle fall! :)

Skrevet

Da er jeg på dag 8 med høy fertilitet, dag 21 i syklusen. Ååååå...blir litt oppgitt her.

Skrevet

Dag ni med høy fertilitet..er det noen som har fått el på dag 22 eller senere i syklusen? Mine to forrige sykluser var på 28 dager....

Skrevet

Hei!

Vet hvordan du har det, er på dag 5 med høy fertilitet....kjedelig!

Ikke hatt det før jeg heller, har ellers hatt ganske stabile sykluser på 26-28 dager. Fantasien løper løpsk med at man begynner å håpe på andre ting(gravid....?)men jeg VET jo at det ikke er det... :)

Skrevet

Nå ble jeg litt letta over at vi er flere i samme båt, selv om jeg har hatt "høy" i noen flere dager enn deg. Men krysser fingrer for at vi begge for max utslag snart, blir jo slitsomt dette her å hoppe i høyet 9 dager på rad, og når max aldri kommer.

Hvilken dag i syklusen er du på nå?

Jeg må innrømme at jeg får litt forhåpninger om at kanskje det er noe på gang. Jeg tester etter el med morgenurin som CB anbefaler ved bruk av denne monitoren, men tenker at hva hvis jeg hadde testet med kveldsurin,- kanskje hadde jeg fått max utslag? LH stiger jo utover dagen ,mens hcg er høyest konsentrert i morgenurin. Jaja,uansett må vi vel bare vente. Men synes faktisk at jeg har litt murringer og øm nede imagen som jeg ellers ikke pleier å ha. Har gått uten prev. siden okt 07, og vil gjerne at det skal klaffe nå i sommer!:)

Skrevet

ååå, ikke si sånn,nå gir du meg forhåpninger også, hehe:) tenker det samme som deg jeg da, at kanskje.....kjenner etter symtomer, og de er der...eller kanskje ikke... jeg innbilder meg det- HELT sikkert! :)

Jeg er egentlig på dag 21 i syklysen, men monitoren startet jeg 5 dager for sent på grunn av ferie, glemt hjemme vettu.... på monitoren er jeg på dag 16, men skal jo egentlig stå på 21... så hvem vet da, om jeg har hatt el el ikke... (hvis du skjønte noe av dette) :)

Nå må vi krysse fingrene!:)

hold meg/oss oppdatert da! :)

klem.

Skrevet

Når har jeg rykket opp til max fertilitet- jippi!! Er på dag 24 og hadde max utslag både idag og igår. Så da er det vel bare en ting å gjøre :)

Hvordan går det med deg? Er du på høy enda?

Nå blir ventetiden lang før jeg kan begynne å teste!!

Skrevet

Se der ja! :) Krysser fingrene for dere!

Skrevet

Så bra da, endelig!! :) :) jeg er fortsastt på høy, dag 7 med høy nå, da håper jeg at jeg følger etter deg soooon.... :)

lykke til!!!

-og lykke til til dere andre og!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...