Gå til innhold

Stokkmaur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?

Vi har en støttemur bygget av tre ca 1 meter fra husveggen. Den må stå der, pga huset vårt ligger nede i et søkk, og det er for å holde veien oppe.

De siste ukene har vi observert noen store maur på denne støttemuren. Når jeg sier noen, så mener jeg hver dag og flere ganger om dagen. Det "kryr" ikke, men jeg kan se maur hver gang jeg er der ute, hvis jeg ser etter. Vi har også tatt 2 maur inne i gangen. Men de KAN komme gjennom ingangsdøra, for det er en platting (som også er av tre) fra støttemuren og bort til døra.

Etter å ha lest diverse på nettet, er jeg sikker på at dette er stokkmaur. Når jeg studerer deres bevegelsesmønster ser det ut for meg som de beveger seg bort fra huset. Alle går i samme retning. (Med unntak av de to vi har hatt inne i gangen).

Jeg ser ingen maur inne ved husveggen. De holder seg en meter eller to unna.

Noen som har litt greie på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Samboeren gikk tversigjennom verandaplankene på hytta pga stokkmaur. Og jeg datt gjennom på trappa.

Ta kontakt med et firma og hør med de om de kan ta en befaring.

Skrevet

Vi hadde stokkmaur for ikke så lenge siden. I følge folka som kom og hjalp oss er det veldig fint hvis du har funnet "stien" de følger til og fra huset deres. De henter mat ute i naturen, men har bol i, ofte sør og østvendte, vegger fikk vi høre. Vi hadde heldigvis forsikring som dekket dette så vi bare kontaktet forsikringsselskapet og så rekvirerte de folk fra et firma som kom og så på problemet og til slutt sprayet noe guffe langsetter veggene. Meningen at maurene tråkker i denne gugga og tar det med tilbake inn i bolet sånn at dronninga og eggene også blir ødelagt. Skal holde øye med maurene og si i fra dersom de ikke blir borte i løpet av sommeren. Har sett enkelte innimellom så det blir noe en ny runde med spray når sommeren er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...